Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1724
Title: The Ability to Visualize the Teaching Material as the IС-Competence of Future Teachers of Physics
Other Titles: Умение визуализировать учебный материал как ИК-компетентность будущих учителей физики
Authors: Юрченко, Артем Олександрович
Yurchenko, Artem Oleksandrovych
Keywords: IC competence
visualization
information technology
educational stand
ИК-компетентность
визуализация
информационные технологии
учебный стенд
візуалізація
інформаційні технології
ІК-компетентність
Issue Date: Mar-2017
Citation: Yurchenko, A. A. The Ability To Visualize The Teaching Material As The Iс-Competence Of Future Teachers Of Physics [Text] / A. A. Yurchenko // Scientific world SWorld Journal, 2017. – Issue 12. – P. 152–159.
Abstract: The article analyzes the interpretation of the concept of IC competence of scientists and researchers. Updated information on magnetic disks, their physical properties and structure. There is an example of a visualization of the author of the training material in the form of a clear position. Disclosed elements of effective use of visualization in the learning process. It is concluded that the approach using visibility forms the IC competence of future teachers of physics.
В статье проанализированы толкования понятия ИК-компетентность ученых исследователей. Уточненная информация об магнитных дисках, их физический свойствах и строению. Наведен пример авторской визуализации учебного материала в виде наглядного стенда. Раскрыты элементы эффективности использования наглядности в учебном процессе. Сделаны выводы, что подход использования наглядности формирует ИК-компетентности будущих учителей физики.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1724
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VISUALIZE THE TEACHING MATERIAL swj12 yurchenko 2017.pdf346,04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.