Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2153
Title: Socio-Cultural Adaptation of Foreign Medic Students in Ukrainian Speaking Environment on the Basis of Modern Approaches
Other Titles: Соціо-культурна адаптація іноземних студентів-медиків до україномовного середовища на основі сучасних підходів
Authors: Семеног, Олена Миколаївна
Semenoh, Olena Mykolaivna
Левенок, Інна Сергіївна
Levenok, Inna Serhiivna
Keywords: foreign medic students
adaptation
socio-cultural adaptation
Ukrainian speaking environment.
pedagogical approaches
іноземні медики
адаптація
соціокультурна адаптація
україномовне середовище
педагогічні підходи
Issue Date: Aug-2017
Citation: Semenog, O. M. Socio-Cultural Adaptation of Foreign Medic Students in Ukrainian Speaking Environment on the Basis of Modern Approaches [Text] / O. M. Semenog, I. S. Levenok // International Scientific and Practical Conference “WORLD SCIENCE”. – 2017. – № 8 (24), Vol. 4. – Р. 13–17.
Abstract: The article reveals the main aspects of foreign medic students’ adaptation to the educational and linguistic environment in Ukraine, taking into account modern approaches. On the basis of analysis scientific, statistic sources, normative documents, empirical methods of investigation and practical experience of medical faculties of higher educational institutions the role of crosscultural and socio-cultural adaptation has been generalized. Adaptation to Ukrainian speaking education environment of foreign medic students requires from lecturers the creation of effective forms and methods of teaching Ukrainian language as a foreign. Axiological, praxeological, crosscultural, communicative, personal- and professional- oriented approaches help to involve foreign students into Ukrainian socio-cultural and language environment. Taking into consideration the increasing number of foreign students in Ukraine, there is a necessity of improving language training within intercultural peculiarities. Interrelation and integration of the major pedagogical approaches into language training of foreign medic students create the background of successful psychological and socio-cultural adaptation.
Стаття розкриває основні аспекти адаптації іноземних медиків студентів до освітнього та мовного середовища в Україні, з урахуванням сучасних підходів. На основі аналізу наукових, статистичних джерел, нормативних документів, емпіричних методів дослідження і практичного досвіду медичних факультетів вищих навчальних закладів роль міжкультурної і соціокультурної адаптації була узагальнена. Адаптація до української мови освітнього середовища іноземних медиків вимагає від викладачів створення ефективної форми та методів викладання української мови як іноземної. Аксіологічні, праксеологічні, міжкультурні, комунікативні, особисті та професійні підходи допоможуть залучити іноземних студентів в українську соціокультурне та мовленнєве середовище. Враховуючи збільшення кількості іноземних студентів в Україні, існує необхідність вдосконалення мовної підготовки в межах міжкультурних особливостей. Взаємозв'язок та інтеграція основних педагогічних підходів у вивчення мови іноземних студентів-медиків створюється фон успішної психологічної і соціально-культурної адаптації.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2153
ISSN: 2413-1032
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Proceedings_of_the_conference_8_24_V_4.pdf2,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.