Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2322
Назва: Вивчення іноземної мови як засобу міжкультурної комунікації при підготовці майбутніх маркетологів
Інші назви: Foreign Language Studying as the Means of Intercultural Communication in Training of Future Marketers
Автори: Тупченко, Валерія Володимирівна
Tupchenko, Valeriia Volodymyrivna
Ключові слова: міжкультурна комунікація
світова культура
засіб комунікації
комунікативна культура
міжкультурні зв’язки
іноземна мова
діалог культур
культура-комунікант
intercultural communication
world culture
means of communication
communicative culture
intercultural connections
foreign language
dialogue of cultures
culture-communicant
Дата публікації: 2014
Бібліографічний опис: Тупченко, В. В. Вивчення іноземної мови як засобу міжкультурної комунікації при підготовці майбутніх маркетологів [Текст] / В. В. Тупченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2014. – № 1 (35). – С. 253–259.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається проблема підготовки майбутніх маркетологів до міжкультурної комунікації, обґрунтовується необхідність ефективної взаємодії майбутніх фахівців з маркетингу з представниками різних культур, важливість здійснення підготовки конкурентоспроможних професіоналів своєї справи, яким притаманна висока духовність, морально-естетичні переконання, загальна культура, інноваційний характер мислення, системний підхід до аналізу складних виробничих ситуацій. У статті доводиться, що в сучасних умовах дуже важливим є формування культурологічних знань і вмінь під час навчання іноземної мови.
This article deals with the problem of marketers intercultural communication training, necessity of the effective interaction of future specialists-marketers with representatives of different cultures, importance of competitive professionals, who have high spirituality, moral and ethic believes, general culture, innovative ways of thinking, systematic approach to the complex production situation analysis are grounded. Importance of cultural knowledge and skills forming in the process of foreign language studying is proved in the article. Nowadays there is a necessity of intercultural communication skills forming at the foreign language classes. Economic activity success greatly depends on the level of Ukrainian specialists training in the sphere of intercultural communication. Most scientists consider intercultural communication as direct and indirect exchange of information between representatives of different linguistic cultures. The actuality of the given problem comes from the necessity of solving the problem of the contradiction between the need of the pedagogical practice in the scientific, educational and methodological materials for providing of the process of future marketers training with the aim of intercultural communication realization and the absence of the sufficient quantity of theoretical requirements which are adequate to this need in the whole. It is a well-known fact that language is a fundamental element of the personality forming. It forms a personality with high mental abilities, a native speaker through imposed by language and grounded in language the picture of the world, intelligence, attitude to the people and so on, that is through the culture of the people who speak this language as the means of communication. It is proved in the article that training of competitive specialists in intercultural communication is impossible without mastering foreign languages. Only foreign language knowledge opens possibilities for the full-fledged professional activity in various spheres. Knowledge of foreign languages by various specialists despite of their specialization should become a compulsory professional quality which will provide mutual understanding, making effective decisions and arrangement of cooperation. As a result, the problem of the cultural and language training of future marketers requires further elaboration in the aspect of its methodological supplying.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2322
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vyvchennia inozemnoi movy.pdf510,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.