Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2704
Title: Проблема ефективності інноваційних освітніх процесів
Other Titles: The Problem of Effectiveness of Innovative Education Processes
Authors: Харькова, Євдокія Дмитрівна
Kharkova, Yevdokiia Dmytrivna
Keywords: педагогічна технологія
технологія навчання
технологічний процес
освітня технологія
інновації
educational technology
learning technology
teaching technology
technological process
innovation
Issue Date: 2014
Citation: Харькова, Є. Д. Проблема ефективності інноваційних освітніх процесів [Текст] / Є. Д. Харькова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014. – № 4 (38). – С. 383–392.
Abstract: У статті розглянуто проблеми використання інноваційних освітніх технологій для підвищення якості навчання й виховання дітей. Особливу увагу приділено аналізу, постійному пошуку та впровадженню нових максимально ефективних технологій навчання й виховання, результатом яких має бути формування високоадаптованої до змінних умов, активної, діяльної, творчої особистості, яка вміє аналізувати, долати будь-які труднощі, створила себе, навчилася володіти собою. Автор доходить висновку про те, що доступність, своєчасність надходження, достовірність інформації, сприятливий для професійного спілкування клімат забезпечують ефективну взаємодію всіх учасників інноваційного процесу, своєчасне виявлення і розв’язання конфліктів, що є передумовою злагодженої роботи колективу.
The article deals with the problem of the use of innovative technologies for improving the quality of education and upbringing of children. Particular attention is paid to the analysis, constant search and the most effective implementation of new education technologies and upbringing, the result of which must be the formation of highly adapted to changing conditions, active, creative person who is able to analyze and overcome any difficulties, has created himself, learned to control himself. Implementation of innovations in the institution education process is intended to improve the quality of education and upbringing of children or reduce the cost of achieving the results of education. The point is that the goal of any innovation is to improve the effectiveness of educational process. The degree of effectiveness depends on the cost of the innovation and how long it will give benefits. If within a short time after the implementation of innovation it is relevant for the development of a new problem, which neutralizes the previous, the beneficial effect of this innovation can be significant, and therefore the cost of its implementation would be unjustified. Consequently, the effectiveness of innovation depends on the achieved useful effect, duration of use of innovative technologies, and the cost of its implementation. Often innovative actions can be efficient, but not very effective. This occurs when acting differently the same result can be achieved with lower costs or at the same cost you can get a better result. Consequently, availability, timeliness, accuracy of information, favourable climate for professional communication provide an effective interaction of all the participants in the innovation process, the timely detection and solution of conflicts which is a prerequisite for coordinated work of the team.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2704
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Problema efektyvnosti.pdf520,35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.