Краса вчительської праці у рефлексіях українських і польських педагогів

Ескіз недоступний
Дата
2015
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті на основі лексикографічних джерел, дослідницьких рефлексій відомих українських і польських педагогів Івана Павла ІІ, З. Вятровського, І. Зязюна, Н. Ничкало, Т. Новацького, Г. Сковороди, розглядаються цінності людської праці, цінності вчительської праці. З-поміж існуючих значень у лексикографічних джерелах для розгляду обрано характеристику концепту «праця – натхнення, внутрішня краса людини, духовне багатство, саморозвиток людини». На підставі аналізу літературно-філософсько-педагогічних творів Г. Сковороди робиться висновок, що процес праці видатний філософ і педагог розглядав як насолоду й відчуття щастя незалежно від його результатів. Досягнути такого щастя можна, слідуючи велінню своєї внутрішньої натури через спорідненість у певному виді вільної трудової діяльності за покликанням. Доводиться, що пріоритетна функція вчительської праці, за Іваном Павлом II - виховання людини в Любові, у прагненні до Істини, Краси, Добра, Надії, Свободи, «пробудження людини в людині». Крізь ціннісні виміри Любові, Істини, Краси, Добра, Надії, Свободи, Справедливості, Солідарності розглядається учительська праця у творчому доробку Т. Новацького і З. Вятровського. Праця вчителя «свобідна», радісна, оптимістична, отримує своє істинне призначення виключно тоді, коли слугує джерелом творчого натхнення. У публікаціях і виступах Н. Ничкало праця вчителя постає засобом інтелектуального і творчого потенціалу, досвіду, почуття моральної гідності особистості.
The article reviews the values of human labor and teacher's work based on lexicographical sources and research reflections of the famous Ukrainian and Polish teachers Pope Paul II, Z. Vyatrovskiy, I. Zyazyun, N. Nychkalo, T. Novatskiy, H. Skovoroda. Among the existing values presented in lexicographical sources the following characteristic of the concept is choosen: «Work is the inspiration, the inner beauty of the human and spiritual richness, and self-development of a person». On the basis of literary analysis of philosophical and pedagogical works of G. Skovoroda it is concluded that the working process was regarded by the great philosopher and educator as pleasure and happiness, in spite of the results. One can achieve this happiness following the command of inner nature due to the relationship with a certain kind of work for free calling. Pope Paul II proves that the priority function of teacher's work is educating people in love, aspiraton of Truth, Beauty, Good, Hope and Freedom, «the awakening of a human in a man». T. Novatskіy and Z. Vyatrovskiy regarded the teacher`s work due to the values of Love, Truth, Beauty, Goodness, Hope, Liberty, Justice, Solidarity. Scientists consider that the teacher`s work is «free», happy, optimistic and finds its true purpose only when it serves as a source of creative inspiration. The summaryzing of the publications and presentations made by N. Nychkalo proves that the teachers` work is the means of intellectual and creative potential, experience and a sense of human moral dignity.
Опис
Ключові слова
людська праця, учительська праця, цінності, краса учительської праці, українські педагоги, польські педагоги, Іван Павло ІІ, З. Вятровський, І. Зязюн, Н. Ничкало, Т. Новацький, Г. Сковорода, human labor, teacher`s, work, values, beauty of teachersr` work, Ukrainian teachers, Polish teachers, Ivan Pavlo II, Z. Vyatrovskiy, I. Zyazyun, N. Nychkalo, T. Novatskіy, G. Skovoroda
Бібліографічний опис
Семеног, О. М. Краса вчительської праці у рефлексіях українських і польських педагогів [Текст] / О. М. Семеног // Порівняльна професійна педагогіка, 2015. – Вип. 2. – С. 137–142.
Зібрання