Роль і місце словника у розвитку комунікативної культури особистості дослідника

Ескіз недоступний
Дата
2013
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті наведено огляд типів словників за останнє десятиліття, які служать ефективним дидактичним засобом комунікативної культури дослідника. Доведено, що для оволодіння комунікативними навичками потрібно пропагувати свідоме потребу в дослідженні, інтерес сильного дослідника до вивчення досягнень української лексикографії, бажання виробляти мовний сенс, розширити світогляд. Важливою є здатність працювати зі словником: вибирати відповідний тип лексики для адекватних потреб дослідника, збирати та обробляти лексикографічний матеріал, включаючи комп'ютерні; аналізувати, порівнювати, анотувати, критично оцінювати слово з точки зору норм, використовувати слово під ситуацією спілкування, диференціювати варіанти норм, розлади мовлення тощо.
The article presents an overview the types of dictionaries in last decade, which serve as an effective didactic means of communicative culture of the researcher. It is proved that to master the communicative skills one needs to promotes a conscious need to reseach, a strong researcher`s interest to learn the achievements of Ukrainian lexicography, the desire to produce linguistic sense, to expand outlook. Important is the ability to work with a dictionary: to choose the appropriate type of vocabulary to adequately needs of the researcher, to collect and process the lexicographical material, including computer`s; to recognize, analyze, compare, annotate , critically evaluate the word in terms of norms, to use of the word under the situation of communication, to differentiate the variants of norms, speech disorders etc.
Опис
Ключові слова
словник, dictionarу, дидактичні засоби, didactic means, комунікативна культура, communicative culture, дослідник, researcher, лексикографічний матеріал, lexicographical material, норма, norm
Бібліографічний опис
Семеног, О. М. Роль і місце словника у розвитку комунікативної культури особистості дослідника [Текст] / О. М. Семеног // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України ; редкол.: Л. Б. Лук’янова та ін. – Ніжин : Видавець П. П. Лисенко, 2013. – Вип. 7. – С. 159–167.
Зібрання