Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2797
Title: До питання про структуру ІКТ-компетентності учителя математики
Other Titles: To the Question About the Structure of ICT Competency of Teacher Mathematics
Authors: Петренко, Сергій Іванович
Petrenko, Serhii Ivanovych
Keywords: учитель
teacher
учитель математики
teacher mathematics
компетентність
competence
ІКТ-компетентність
ICT competence
ІКТ-компетентність учителя
ICT competence of teachers
ІКТ-компетентність учителя математики
ICT competence of mathematics teacher
структура ІКТ-компетентності учителя математики
structure of ICT competence of teachers of mathematics
Issue Date: 2016
Publisher: СумДПУ ім. А. С. Макаренка
Citation: Петренко, С. І. До питання про структуру ІКТ-компетентності учителя математики [Текст] / С. І. Петренко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – №10 (64) – C. 229–240.
Abstract: У статті проведено огляд теоретичних науково-педагогічних джерел в яких розглядається аналіз терміну «ІКТ-компетентність учителя». На основі приведеного аналізу було уточнено зміст поняття «ІКТ-компетентність учителя». На підставі аналізу науково-педагогічних та нормативних джерел уточнено поняття «ІКТ-компетентність учителя математики». Виділено склад умінь та навичок якими повинен володіти сучасний учитель математики. На їх основі визначено три аспекти ІКТ-компетентності учителя математики: базовий, предметно-орієнтований, та загально-методичний. Аналіз змісту ІКТ-компетентності учителя математики дає підставу виділити структурні компоненти категорії: мотиваційну, когнітивну, діяльнісну, комунікативну, рефлексивну.
The article reviews the theoretical scientific and pedagogical sources in which the analysis of the term "ICT-competence of the teacher" is considered. On the basis of the above analysis, the content of the concept "ICT-competence of the teacher" was specified. On the basis of the analysis of scientific-pedagogical and normative sources the concept "ICT-competence of the teacher of mathematics" is specified. A set of skills and abilities that a modern mathematics teacher must possess. On their basis, three aspects of the ICT competence of the teacher of mathematics are determined: basic, subject-oriented, and general-methodical.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2797
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ped_nauky.pdf507,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.