Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2814
Title: Features of the Use of Complex Tasks For Practical Work in the Process of Studying Computer Science in High School (Description of the Results of the Dissertation Experimental Part)
Other Titles: Особенности использования комплексных заданий для проведения практических работ в процессе изучения информатики в старших классах (описание результатов экспериментальной части диссертационного исследования)
Особливості застосування комплексних завдань для проведення практичних робіт у процесі навчання (опис результатів експериментальної частини дисертаційного дослідження)
Authors: Дегтярьова, Неля Валентинівна
Dehtiarova, Nelia Valentynivna
Keywords: комплексные задания
педагогический эксперимент
практическая работа
информатика
результаты исследования
complex tasks
pedagogical experiment
practical work
computer science
results of the study
Issue Date: 2014
Citation: Degtyareva, N. V. Features of the Use of Complex Tasks For Practical Work in the Process of Studying Computer Science in High School (Description of the Results of the Dissertation Experimental Part) [Text] / N. V. Degtyareva // Zhurnal ministerstva narodnogo prosveshcheniya. – 2014. – Vol.(2), № 2. – Р. 75–82.
Abstract: В данной работе анализируются результаты педагогического эксперимента по внедрению в процесс обучения методической системы формирования ИКТ компетентностей учащихся старших классов с помощью комплексных заданий. Представленные данные иллюстрируют качественные изменения в уровнях учебных достижений учащихся в результате внедрения указанной методической системы. С помощью статистического критерия χ2 подтверждается достоверность данных, полученных в ходе педагогического исследования. Педагогический эксперимент проводился на базе ряда общеобразовательных учебных заведений Украины (Сумская, Кировоградская, Черниговская области).
The article analyzes the results of pedagogical experiment on application in the learning process the methodical system of formation of ICT competencies among high school students using the complex tasks. The data presented illustrate the qualitative changes in the levels of student learning as a result of implementing the specified methodical system. Using statistical χ2 test confirmed the validity of the data obtained in the course of pedagogical research. Pedagogical experiment was carried out on basis of a number of secondary schools of Ukraine (Sumy, Kirovograd, Chernihiv region).
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2814
Appears in Collections:Природничі науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1420278294.pdf443,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.