Features of the Use of Complex Tasks For Practical Work in the Process of Studying Computer Science in High School (Description of the Results of the Dissertation Experimental Part)

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2014
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
В данной работе анализируются результаты педагогического эксперимента по внедрению в процесс обучения методической системы формирования ИКТ компетентностей учащихся старших классов с помощью комплексных заданий. Представленные данные иллюстрируют качественные изменения в уровнях учебных достижений учащихся в результате внедрения указанной методической системы. С помощью статистического критерия χ2 подтверждается достоверность данных, полученных в ходе педагогического исследования. Педагогический эксперимент проводился на базе ряда общеобразовательных учебных заведений Украины (Сумская, Кировоградская, Черниговская области).
The article analyzes the results of pedagogical experiment on application in the learning process the methodical system of formation of ICT competencies among high school students using the complex tasks. The data presented illustrate the qualitative changes in the levels of student learning as a result of implementing the specified methodical system. Using statistical χ2 test confirmed the validity of the data obtained in the course of pedagogical research. Pedagogical experiment was carried out on basis of a number of secondary schools of Ukraine (Sumy, Kirovograd, Chernihiv region).
Опис
Ключові слова
комплексные задания, педагогический эксперимент, практическая работа, информатика, результаты исследования, complex tasks, pedagogical experiment, practical work, computer science, results of the study
Бібліографічний опис
Degtyareva, N. V. Features of the Use of Complex Tasks For Practical Work in the Process of Studying Computer Science in High School (Description of the Results of the Dissertation Experimental Part) [Text] / N. V. Degtyareva // Zhurnal ministerstva narodnogo prosveshcheniya. – 2014. – Vol.(2), № 2. – Р. 75–82.