Математичне моделювання як засіб організації самостійної роботи старшокласників при розв’язуванні фізичних задач

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2013
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті проаналізовано використання елементів математичного моделювання при розв’язуванні задач з фізики у площині діяльнісної теорії навчання. кожна фізична задача має модельне відношення до дійсності, яка набагато складніша, багатогранніша ніж це подано в її умові. Тому будь-яку фізичну задачу слід розглядати як модель реального процесу. Такий підхід значно спрощує процес розв’язання задачі, робить його можливим за допомогою простих методів і прийомів. Чим більше розв’язків буде враховано між «відомим» і «невідомим», тим складнішими будуть методи розв’язування даної задачі. Наші дослідження показують, що систематичне використання математичного моделювання сприяє формуванню умінь та навичок учнів щодо свідомого виконання дій та операцій на кожному з етапів процесу розв’язування фізичної задачі.
The paper explores the use of elements of mathematical modeling in solving problems in physics in the plane of activity-learning theory. Each model has a physical problem related to the fact that much more complicated, many-sided than it was presented in its condition. Therefore, any physical problem should be regarded as a model of the real process. This approach simplifies the process of solving the problem, making it possible using simple methods and techniques. The more solutions will be considered between «known» and «unknown», the harder it will be methods for solving this problem. Our studies show that a systematic use of mathematical modeling promotes and skills students conscious about the steps and operations at each stage of the process of solving physical problems.
Опис
Ключові слова
аналогія, фізична задача, діяльність, математичне моделювання, учень, analogy, physical task, activity, mathematical design, student
Бібліографічний опис
Савош, В. О. Математичне моделювання як засіб організації самостійної роботи старшокласників при розв’язуванні фізичних задач [Текст] / В. О. Савош // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 2 (28). – С. 116–124.