Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3117
Title: | Methodological Bases for Study Nanotechnology in the General Physics Course of Higher Educational Institutions |
Other Titles: | Методичні основи вивчення питань нанотехнологій в курсі загальної фізики вищих навчальних закладів |
Authors: | Завражна, Олена Михайлівна Zavrazhna, Olena Mykhailivna Салтикова, Алла Іванівна Saltykova, Alla Ivanivna Пасько, Ольга Олександрівна Pasko, Olha Oleksandrivna Однодворець, Лариса Валентинівна Odnodvorets, Larysa Valentynivna |
Keywords: | Nanotechnology Nanotechnologies Course of General Physics Higher education Nano-objects Nanoparticles Method for teaching nanotechnologies нанонаука нанотехнологии курс общей физики высшее учебное заведение нанообъект наночастицы методика обучения нанотехнологии |
Issue Date: | 2017 |
Citation: | Zavrazhna, О. М. Methodological Bases for Study Nanotechnology in the General Physics Course of Higher Educational Institutions / О. M. Zavrazhna, L. V. Odnodvorets, O. O. Pasko, A. I. Saltykova // Journal of Nano- and Electronic Physics. – 2017. – Vol. 9, No 5. – 05032(8pp). |
Abstract: | The paper describes methodological aspects of students' knowledge formation about the basic concepts
of nanoscience and nanotechnology in General Physics course of higher education. The inclusion of the concepts
of nanophysics and nanotechnology in the fundamental physical terms and concepts general list were
proposed. Physics aptitude provide formation the graduate competences in the context of nanoscience
through progressive systemic administration of certain issues in the General Physics content were shown.
Particular attention is paid to the selection of material for nanotechnology in teaching students of different
specialties. Proved that the inclusion in the subject material the specific issues associated with nanotechnology
allows you to create a culture in the use of terminology; shown the relationship of knowledge gained
in the course of physics with the requirements of time; improved targeted training for current production
lines universities. В роботі описано методиічні аспекти формування знань учнів про основні поняття нанонауки та нанотехнології в курсі вищої освіти загальної фізики. Включення понять нанофізики та нанотехнології в основних фізичних термінах і концепціях загального списку були запропонований Фізична здатність забезпечує формування компетенцій випускників у контексті нанознавства через прогресивне системне введення деяких питань у зміст загальної фізики. Особлива увага приділяється вибору матеріалу для нанотехнологій при навчанні студентів різних спеціальності. Доведено, що включення в предмет матеріалу конкретних питань, пов'язаних з нанотехнологіями дозволяє створити культуру при використанні термінології; показав зв'язок отриманих знань в процесі фізики з вимогами часу; поліпшена цільова підготовка для поточної продукції лінії університетів. |
URI: | http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3117 |
Appears in Collections: | Навчальні видання |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
завражная.pdf | 321,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.