Формування ІТ-компетентності майбутніх фахівців як педагогічна проблема

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті закцентовано увагу на цифровій компетентності як одній з восьми ключових компетентностей для навчання впродовж життя, котрі були визначені в Рекомендаціях Парламенту і Ради Європи. Проаналізовано зміст поняття «інформаційно-технологічна компетентність» («ІТкомпетентність») у межах понять «технологічна компетентність» й «інформаційна компетентність». Закцентовано увагу на технічному й інформаційному підходах, що використовуються з метою розгляду поняття «інформаційна компетентність». Розглянуто структуру інформаційної компетентності в межах загальноосвітніх (базових) і професійно зорієнтованих знань і вмінь. Закцентовано увагу на структурних компонентах ІТ-компетентності, а саме професійноінформаційному (об’єктивний) і особистісному (суб’єктивний) компонентах. Схарактенизовано знаннєвий, мотиваційний, операційний, когнітивний, рефлексивний, комунікативний структурні компоненти ІТ-компетентності. Закцентовано увагу на інформаційному, комп’ютерно-технологічному і процесуально-діяльнісному структурних компонентах ІТ-компетентності. Отримано висновок, що формування ІТ-компетентності майбутніх лікарів і провізорів є нагальною педагогічною проблемою, котру необхідно вирішувати під час освітнього процесу в профільних ВНЗ.
In the article, attention has been focused on the digital competence as one of the eight key competences for lifelong learning that have been defined within Recommendations of the European Parliament and the Council of Europe. We have analyzed the meaning of the concept "information and technology competence" ("IT competence") within of the concepts "technological competence" and "information competence". Attention has been focused on the technical and informational approaches used for the purpose of considering of the concept "information competence". The structure of information competence within the framework of general education (basic) and professionally oriented knowledge and skills has been considered. Attention has been focused on the structural components of the IT competence, namely the professional information (objective) and personal (subjective) components. Knowledge, motivational, operational, cognitive, reflexive, communicative structural components of the IT competence have been characterized. Attention has been focused on informational, computer-technological and procedural-activity structural components of the IT competence. It has been concluded, that formation of the IT competence of future doctors and pharmacists is an urgent pedagogical problem, which should be solved during the educational process at specialized higher educational institutions.
Опис
Ключові слова
інформаційна компетентність, ІТ-компетентність, структурні компоненти, технологічна компетентність, цифрова компетентність, information competence, IT competence, structural components, technological competence, digital competence
Бібліографічний опис
Добровольська, А. М. Формування ІТ-компетентності майбутніх фахівців як педагогічна проблема [Текст] / А. М. Добровольська // Фізико-математична освіта : науковий журнал / Міністерство освіти і науки, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; редкол.: В. Ю. Сторіжко, Ф. М. Лиман, І. О. Мороз [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017. – Вип. 3 (13). – С. 45–56.