Формування у майбутніх учителів умінь раціонально обрати програмний засіб: праксеологічний підхід

Анотація
У статті з позицій праксеології розглянуто аспекти формування у майбутніх учителів умінь обрати серед розмаїття програмних засобів саме той продукт, який за наявним у ньому інструментарієм виявиться найраціональнішим для розв’язання конкретної професійної задачі (на прикладі підготовки вчителів інформатики) використовувати програми динамічної математики (ПДМ). Описано технологію формування таких умінь, яка базується на формулі «одна задача – різні програмні засоби». Описано методику організації відповідного експериментального навчання на базі Сумського державного педагогічного університету (Україна) і наведено результати статистичного опрацювання одержаних даних на основі непараметричного знакового критерію для залежних вибірок. Виявлено, що урахування такого підходу забезпечує позитивну динаміку рівня підготовки майбутніх учителів інформатики на рівні значущості 0,05.
From positions of praxeology the aspects of the forming of the future teachers’ abilities to choose among the variety of software an exactly that one that turns out to be the most rational for the solving of the professional task are considered in the article (on the example of informatics teachers’ preparation to use dynamic mathematics software (DMS). The technology of forming of such abilities that is based on a formula "one task – different software" is described. The methodology of organization of such experimental studies on the base of Sumy State Pedagogical University (Ukraine) is described. The results of the statistical analysis of data are given on the basis of non-parametric sign test for dependent sample. It is educed that taking into account of such approach provides the positive dynamics of level of future informatics teachers’ preparation at the significance level of 0.05.
Опис
Ключові слова
підготовка вчителя, критерій знаків, праксеологічний підхід, формування умінь раціонально обрати програмний засіб, формування професійних умінь, технологія підготовки вчителя, комп’ютерні інструменти вчителя, teacher’s preparation, praxeology approach, forming of the abilities to choose programme means rationally, forming of the professional abilities, technology of teacher’s preparation, teacher’s computer tools, sign test
Бібліографічний опис
Семеніхіна, О. В. Формування у майбутніх учителів умінь раціонально обрати програмний засіб: праксеологічний підхід [Текст] / О. В. Семеніхіна, О. М. Семеног, М. Г. Друшляк // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2018. – Т. 63. – № 1. – C. 230–241.
Зібрання