Полідіяльнісний базис організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики в основній школі

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті досліджений полідіяльнісний базис організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики в основній школі та представлений такими видами діяльності як: перцептивна, проблемно-орієнтована, пошукова, варіативна, діяльність-спостереження, евристична, дослідницька, навчально-дослідницька, проектна, графічна, практична та діяльність з моделювання. Наведені короткі теоретичні основи кожного виду діяльності полідіяльнісного базису організації навчально-пізнавальної діяльності учнів та узагальнені авторські позиції щодо до кожного виду. Встановлено, що полідіяльнісний базис узгоджується з полізасобовим базисом організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики в основній школі шляхом виокремлення засобів-основ (задача, завдання та спілкування), які слугують вибудовуванню взаємодії в навчально-пізнавальній діяльності.
The basis of organization of students’ educational and cognitive activities at the lessons of mathematics in secondary schools represented by such activities as, perceptive, problem- oriented, search, variable, activity-observation, heuristic, research, project, graphic, practical and modelling activities are considered in the article. It was found out that polyactive basis is coordinated with polymode basis of organization of students’ educational and cognitive activities at the lessons of mathematics in secondary schools by the way of isolation of means base (task, assignment and communication), which serve alignment interaction in educational and cognitive activities. Classification of-means basis is clone with taking into account the modes’ possibilities to ensure the process of different kinds of activities’ run, namely to agree with polyactive basis of organization of students’ educational and cognitive activities at the lessons of mathematics in secondary school. Communication is defined as the key means base, but tasks and assignments are defined as subsidiary means base.
Опис
Ключові слова
навчально-пізнавальна діяльність, полідіяльнісний базис, полізасобовий базис, засіб-основа, перцептивна діяльність, пошукова діяльність, евристична діяльність, графічна діяльність, практична діяльність, діяльність з моделювання, educational and cognitive activities, polyactive basis, polymode basis, means base, perceptive activities, search activities, heuristic activities, graphic activities, practical activities, modelling activities
Бібліографічний опис
Голодюк, Л. С. Полідіяльнісний базис організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики в основній школі [Текст] / Л. С. Голодюк // Актуальні питання природничо-математичної освіти : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон [та ін.], голова редкол. О. С. Чашечникова. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017. – № 1 (9). – С. 10–17.