Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/5477
Назва: Ансамблі за участі скрипки в Україні 1990–2010-х років: генезис, стилістика, форми репрезентацій
Інші назви: Ensembles with the Participation of Violin in Ukraine During the Years of 1990–2010: Genesis, Stylistics, Forms of Representations
Автори: Чистякова, Наталя Вікторівна
Chystiakova, Natalia Viktorivna
Ключові слова: ансамблі за участі скрипки в Україні 1990–2010-х років
генезис
стилістика
форми репрезентацій
практика суспільного музикування
скрипкове виконавство
скрипковий стиль
аматорська скрипкова культура
ensembles with the participation of violin in Ukraine in 1990–2010
genesis
stylistics
forms of representations
practice of social music
violin performance
violin style
amateur violin culture
Дата публікації: 2018
Видавництво: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Бібліографічний опис: Чистякова, Н. В. Ансамблі за участі скрипки в Україні 1990–2010-х років: генезис, стилістика, форми репрезентацій [Текст] : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 – музичне мистецтво / Н. В. Чистякова ; науковий керівник Г. І. Ігнатченко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2018. – 20 с.
Короткий огляд (реферат): Дисертація є комплексним цілісним дослідженням у галузі історії і теорії ансамблевого виконавства за участі скрипки в Україні 1990–2010-х років у контексті вивчення генезису, стилістики, форми репрезентацій. У роботі виявлено стан розроблення проблеми, визначено поняттєве поле дослідження (скрипкове мистецтво, аматорська скрипкова культура, скрипковий стиль, практика суспільного музикування). Охарактеризовано скрипковий стиль у контексті аматорського музикування, здійснено органологічний аналіз розвитку скрипки та розроблено класифікацію ансамблів. Виявлено типові особливості аматорського камерно інструментального ансамблю за участі скрипки. Проаналізовано стильові ознаки та соціокультурні функції аматорських колективів України на прикладі творчої діяльності ансамблів м. Харкова, Львова, Дніпра, Павлограда. Доведено, що унікальність аматорського ансамблевого музикування за участі скрипки полягає у взаємодії традицій та інновацій, які органічно увійшли у зміст діяльності, структуру колективів, форми репрезентацій та репертуарну політику.
The dissertation is devoted to the study of the string ensemble specifics in its genesis, stylistics and forms of representation. It is the first time in the native music science that this question is raised in its entirety, with due consideration of both general and particular factors and elements that are engaged in the suggested notion of the «violin culture», including its interpretation in the amateur sphere. Organonic and aesthetic-communicative moments are considered and generalized, acting as the fundamental social music-making in this sphere. Representations of the violin style as a tool that was one of the defining factors in the formation of amateur (non-academic) instrumental performance were singled out and systematized. The thesis proposed the original definition of the concepts of «social practice of making music», «amateur violin style», «amateur violin culture», acting as a terminological basis of the analysis of activity of a number of present Ukrainian amateur stringed bowed collectives which are considered through the «East – Center – West». For the first time in the domestic musicological discourse characteristics of features offered repertoire and compositions of amateur collectives that represent the current state of amateur violin music playing in the Ukraine. Highlighted common - the national mental - and regionally-specific features executive style and forms of functioning of some of these groups – the ensemble of violinists «Expromt» and «Crescendo» chamber orchestra (Kharkiv), ensembles of Children and Youth Musical Society «Violino» (Dnіprо), chamber orchestra «Polyphony» (Lvіv). It determined that the ukrainian «amateur violin» incorporates ancient traditions prevailing in all three layers of musical art - folklore, academic and «third». It is for this reason that the violin amateurism does not lose its relevance in the musical life and is one of the essential factors of familiarizing the new generation of Ukrainians with music.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/5477
Розташовується у зібраннях:Автореферати дисертацій

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Chystiakova Natalia _avtoref.pdf509,15 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.