Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/551
Title: Стан і перспективи педагогічної освіти
Other Titles: The State and Prospect of Higher Education
Authors: Качуровський, Михайло Олександрович
Kachurovskyi, Mykhailo Oleksandrovych
Keywords: система освіти
system of education
педагогічна освіта
pedagogical education
криза освіти
crisis of education
науково-педагогічний комплекс
scientific-pedagogical complex
специфіка педагогічної освіти
specific of pedagogical education
Issue Date: 2013
Citation: Качуровський, М. О. Стан і перспективи педагогічної освіти [Текст] / М. О. Качуровський // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: В. М. Вандишев, М. О. Качуровський, В. А. Косяк та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013. – № 1 (7). – С. 224–229.
Abstract: Автор намагається окреслити одну з головних причин кризи українського освітнього процесу – занедбаність педагогічної освіти. Від того наголошується на необхідності її преференції щодо інших різновидів освіти (природничої, юридичної, медичної тощо). Перспектива педагогічної освіти криється, на думку автора, в докорінній зміні ставлення до неї влади та суспільства.
An author makes an attempt to outline one of the main reasons of crisis of the Ukrainian educational process of which there is a neglect of pedagogical education. The main accent is done on necessity of its domination in relation to other varieties of education (natural, technical, legal, medical and other). The author thinks, that the prospect of pedagogical education is covered in the native change of attitude of power and society toward it.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/551
Appears in Collections:Філософія науки: традиції та інновації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stan i perspektyvy pedahohichnoi osvity.pdf274,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.