Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/557
Title: Ценностная ориентация в философии образования
Other Titles: Valued-Oriented Thinking of Educational Phylosophy
Authors: Меттіні, Еміліано
Mettini, Emiliano
Keywords: педагогика
pedagogy
философия
philosophy
аксиология
axiology
ценности
values
общество
society
система
system
«слабое размышление»
“weak thinking”
«конец истории»
“end of the history”
подрастающее поколение
rising generation
А. С. Макаренко
A. S. Makarenko
Issue Date: 2013
Citation: Меттини, Э. Ценностная ориентация в философии образования [Текст] / Э. Меттини // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: В. М. Вандишев, М. О. Качуровський, В. А. Косяк та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013. – № 1 (7). – С. 238–245.
Abstract: В статье представлены результаты изучения проблемы ценностной ориентации в философии образования в обществе риска, определены подходы к решению такого актуального вопроса, как социально-ценностные ориентиры подрастающего поколения.
Our article sets itself as a goal to examine the theme of valued- orientated way of thinking in the educational philosophy inside the crisis’ society and founding of the path to the resolution of this cogent problem such as valued guidelines for the rising generation.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/557
Appears in Collections:Філософія науки: традиції та інновації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsinnisna oriientatsiia v filosofii osvity.pdf391,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.