Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/5584
Title: Педагогічні умови розвитку конструктивного лідерства майбутніх магістрів гуманітарного профілю у процесі професійної підготовки
Other Titles: Pedagogical Conditions of Development of Constructive Leadership of the Future Masters of the Humanitarian Profile in the Process of Professional Training
Authors: Корякін, Олексій Олексійович
Koriakin, Oleksii Oleksiiovych
Keywords: конструктивне лідерство
лідерське домінування
майбутній магістр гуманітарного профілю
розвиток конструктивного лідерства
педагогічні умови розвитку конструктивного лідерства
модель розвитку конструктивного лідерства майбутніх магістрів
constructive leadership
leadership dominance
future master of humanities
pedagogical conditions for the development of constructive leadership
model for the development of constructive leadership of future masters
Issue Date: 2018
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Корякін, О. О. Педагогічні умови розвитку конструктивного лідерства майбутніх магістрів гуманітарного профілю у процесі професійної підготовки [Текст] : автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.04 – теорія і методика проф. освіти / О. О. Корякін ; науковий керівник І. Д. Бех. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2018. – 20 с.
Abstract: Дисертацію присвячено проблемі визначення педагогічних умов розвитку конструктивного лідерства майбутніх магістрів гуманітарного профілю. Охарактеризовано сутність та зміст понять конструктивне лідерство та лідерське домінування, яке розглядається як складне явище, що носить негативний характер для академічної групи та розуміється як зверхність, прагнення напувати, здійснювати свою владу, не маючи на те достатніх підстав. Розроблено педагогічні умови розвитку конструктивного лідерства майбутніх магістрів гуманітарного профілю: 1) цілеспрямований професійний та особистісний розвиток майбутніх магістрів засобами просвітницької діяльності, консультування та тренінгу; 2) засвоєння суб’єктами освітнього пронесу системи знань про явища конструктивного лідерства та лідерського домінування; 3) поглиблення практичного досвіду конструктивного лідерства майбутніх магістрів у процесі професійної підготовки: 4) використання групових тренінгових форм роботи з суб'єктами освітнього процесу. Розроблено модель реалізації педагогічних умов розвитку конструктивного лідерства, яка містить у собі такі компоненти: цільовий (соціальне замовлення, мета, завдання), методологічний (підходи, принципи), критеріальний (характеристики та показники), змістово-практичний (суб’єкти, форми і методи роботи), оцінювально-результативний (прогнозований результат). Результати формувального експерименту підтвердили ефективність педагогічних умов розвитку конструктивного лідерства з розробленої моделі та доцільність її використання у процесі професійної підготовки.
The dissertation is devoted to the problem of determining the pedagogical conditions for the development of constructive leadership of future masters of the humanitarian profile. The essence and content of concepts are characterized by constructive leadership and leadership dominance, which is understood as a complex phenomenon that is negative for the academic group and is understood as supremacy, the desire to rule, rule, exercise its authority without sufficient grounds. The pedagogical conditions of the development of constructive leadership of future masters of humanities have been developed. Pedagogical conditions for the development of constructive leadership of the future masters of the humanitarian profile are: I) purposeful professional and personal development of the personality of future masters by the means of educational activities, counseling and training; 2) the acquisition by subjects of the educational process of a system of knowledge about the phenomena of constructive leadership and leadership dominance; 3) expanding the practical experience of constructive leadership of future masters in the process of training; 4) use of group training forms of work with subjects of the educational process. The model of implementation of pedagogical conditions of development of constructive leadership of future masters of humanities which includes the following components: target (social order, purpose, task), theoretical and conceptual (approaches, principles), criterion (criteria and indicators), content - practical (subjects, forms and methods of work), evaluative-productive (predicted result) have been substantiated and experimentallу verified. The results of the molding experiment confirmed the effectiveness of the development of constructive leadership from the developed model and the feasibility of its use in the process of training.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/5584
Appears in Collections:Автореферати дисертацій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aref_Koryakin.pdf3,65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.