Особливості читання лекцій з математики та фізики іноземним слухачам підготовчого відділення як базового курсу для дисципліни «Медична та біологічна фізика» (на прикладі ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗУ»)

Ескіз
Дата
2016
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
В статті розглянуто основні фактори, що впливають на якість засвоєння лекційного матеріалу російською мовою з математики та фізики іноземними слухачами підготовчого відділення вищого медичного закладу. Виявлено та проаналізовано найбільш проблемні аспекти сприйняття на слух та конспектування протягом лекційного заняття. Наявність у слухачів базових знань з предмету лекції й особиста зацікавленість помітно підвищують рівень засвоєння термінології та понятійного апарату новою мовою. Обґрунтовано необхідність використання адаптованого учбово-методичного посібника, який повинен містити словник (англійською, французькою), стисле та чітко структуроване викладення матеріалу. Широке використання схем та малюнків дозволить уникнути складних речень та одноманітних формулювань, а також сприяє швидкому запам’ятовуванню визначень російською мовою. З’ясовано, що найбільш ефективною є лекція із застосуванням зворотного зв ’язку. Такий формат заняття створює додаткову мотивацію у слухачів, дозволяє викладачу не лише контролювати засвоєння слухачами матеріалу лекції, а й відповідно регулювати його кількість та складність. Зважаючи на особливості національної поведінки іноземних громадян, помітний вплив на якість лекційного заняття мають ораторські та організаторські здібності викладача.
The main factors affecting the quality of Russian-language lectures of mathematics and physics for foreign students of medical school preparatory department are observed in the article. It was discovered and analyzed the most problematic aspects of listening and note¬taking during lectures. The presence of student’s basic knowledge on the subject of lectures and personal interest significantly increase the level of mastering the terminology and new language conceptual apparatus. It was found the necessity of using adapted educational- methodological manual, which shall contain dictionary (English, French), clearly structured and concise statement of the material. The widespread use of diagrams and drawings gives ability avoid complex sentences and repetitive wording and promotes rapid memorization of definitions in Russian. It was found that the most effective use of lecture feedback. This format creates additional motivation classes in the audience, not only allows the teacher to monitor students mastering the material lectures, but also to regulate the quantity and complexity. The significant impact on the quality of lectures are oratorical and organizational skills of teacher, especially given the peculiarities of national conduct offoreigners.
Опис
Ключові слова
вища медична освіта, Україна, іноземні слухачі підготовчого відділення, лекції, математика, фізика, higher medical education, Ukraine, foreign students of preparatory department, lectures, mathematics, physics
Бібліографічний опис
Кисільова, Т. О. Особливості читання лекцій з математики та фізики іноземним слухачам підготовчого відділення як базового курсу для дисципліни «Медична та біологічна фізика» (на прикладі ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗУ») [Текст] / Т. О. Кисільова, О. З. Фоменко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2016. – Вип. 7/8. – С. 31–36.