Виды работы для организации взаимодействия студентов разных курсов обучения с целью формирования социальной компетенции

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2016
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Формування соціальної компетенції в учнів за програмами середньої професійної освіти є вимогою Федеральних державних освітніх стандартів. У статті представлені основні підходи до визначення соціальної компетенції, визначені структура і зміст соціальної компетенції, її місце в системі компетенцій випускника. Розглянуто сучасний стан проблеми формування соціальної компетенції в професійній освіті. Описано основні напрямки досліджень з питання формування соціальної компетенції. У даній статті як засіб формування соціальної компетенції пропонується використовувати взаємодію учнів різних курсів. Організація взаємодії студентів здійснюється з опорою на «вертикальну педагогіку» Р.Г. Хазанкіна. Описано види роботи для організації взаємодії студентів різних курсів навчання на навчальних заняттях та позанавчальній роботі (на прикладі навчальної дисципліни «Математика»), які згруповані за двома категоріями: для студентів старшого курсу і для студентів молодшого курсу. Використання зазначених видів роботи сприяє формуванню соціальної компетенції в процесі навчання за програмами середньої професійної освіти.
Formation of social competence of students in programs of secondary professional education is a requirement of the Federal state educational standards. The article presents the main approaches to the definition of social competence, defined the structure and content of social competence, its place in the system of competences of the graduate. The modern condition of problems of formation of social competence in vocational education. It describes main directions of research on the formation of social competence. In this article as a means of formation of social competence is suggested to use the interaction of students from different courses. Organization of interaction of students is based on "vertical teaching" R G. Khazankin. Describes the types of work for the organization of interaction of students of different courses in the classroom and in extracurricular work (on the basis of the discipline "Mathematics"), which are grouped in two categories: senior students and students of younger courses. The use of these types of work contributes to the formation of social competence in the training process according to programs of secondary professional education.
Опис
Ключові слова
компетенція, соціальна компетенція, «вертикальна педагогіка», взаємодія студентів різних курсів навчання, види роботи по організації взаємодії, competence, social competence, vertical pedagogy, interaction of students of different courses, types of works on the organization of interaction of students
Бібліографічний опис
Сенчук, Е. Г. Виды работы для организации взаимодействия студентов разных курсов обучения с целью формирования социальной компетенции [Текст] / Е. Г. Сенчук, Л. Г. Шестакова // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2016. – Вип. 7/8. – С. 84–91.