Організація автоматизованого контролю у професійній підготовці вчителя: аналіз залучення програм динамічної математики

Анотація
У статті розглянуто питання організації автоматизованого контролю, відмінного від комп’ютерного тестування, за навчальними досягненнями майбутніх учителів математики, фізики, інформатики на базі програм динамічної математики – засобів комп’ютерної візуалізації математичних знань, які передбачають динамічне оперування різними математичними об’єктами й можливість оперативного одержання на екрані відомостей про їхні властивості. Обґрунтовано доцільність використання таких засобів і комп’ютерних інструментів та режимів у них. Описано шляхи організації контролю, зокрема: можливість покрокової демонстрації розв’язання (на прикладі програми The Geometer’s SketchPad), можливість через інтерактивний вплив на математичний об’єкт перевірити його цілісність (на прикладі програми GeoGebra), можливість автоматизованої перевірки самого ходу розв’язування через спеціальні комп’ютерні інструменти (на прикладі програми Математичний конструктор), можливість переходу середовища у спеціальний режим з обмеженнями (на прикладі програми GeoGebra). Всі зазначені шляхи організації контролю проілюстровано конкретними прикладами. Окремо описано режим GeoGebra Exam програми динамічної математики GeoGebra, базуючись на досвіді її використання при вивченні спецкурсів, орієнтованих на формування умінь використовувати програмні засоби математичного спрямування у професійній роботі вчителя. Зазначено позитивні аспекти його використання у підготовці вчителя, наведено приклад роботи у цьому режимі із аналізом результатів.
The article deals with the issues of the organization of automatic control, which is different from computer testing, according to the educational achievements of future mathematics, physics, computer science teachers on the basis of dynamic mathematics software (DMS). DMS is means of computer visualization of mathematical knowledge, which involves dynamic operation of various mathematical objects and the possibility of the displaying of information about their properties. The expediency of using such software, their computer tools and their modes substantiated. The ways of the organization of control are described, in particular: the possibility of a step-by-step solution demonstration (for example, software The Geometer's SketchPad), the possibility of the interactive effect on the mathematical object to verify its integrity (for example, software GeoGebra), the possibility of automated verification of the very process of solving through special computer tools (for example, software MathKit), the possibility to switch the a special mode with restrictions (for example, software GeoGebra). All of these ways of organizing controls are illustrated by concrete examples. The GeoGebra Exam mode of software GeoGebra is described, based on the experience of using it in the study of special courses. Such courses focused on the formation of the ability to use mathematical software in the teacher’s professional work. The positive aspects of its use in teacher preparation are indicated, an example of work in this mode with an analysis of the results is given.
Опис
Ключові слова
контроль, GeoGebra Exam, автоматизований контроль, комп’ютерний контроль, програми динамічної математики, підготовка вчителя, The Geometer’s SketchPad, GeoGebra, Мат. конструктор, control, automatic answer checking, computer control, dynamic mathematics software, teacher’s preparation
Бібліографічний опис
Семеніхіна, О. В. Організація автоматизованого контролю у професійній підготовці вчителя: аналіз залучення програм динамічної математики [Текст] / О. В. Семеніхіна, М. Г. Друшляк // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць. – Київ-Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2018. – Вип. 51. – С. 274–278.
Зібрання