Сучасні проблеми логопедії та реабілітації

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 216
  • Документ
    Стан розвитку фонематичного сприйняття у дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Чумаченко Орина Сергіївна; Chumachenko Oryna Serhiivna; Бєлова Олена Борисівна; Bielova Olena Borysivna
    У статті розглядаються наукові погляди щодо сутності фонематичного сприйняття. Висвітлюється стан розвитку фонематичного сприйняття у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення.
  • Документ
    Взаємозвʼязок рухового та сенсорного розвитку у вихованні дітей раннього віку в умовах закладу дошкільної освіти
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Яковлєва Тетяна Миколаївна; Yakovlieva Tetiana Mykolaivna
    У статті розглядаються питання взаємозвʼязку рухового та сенсорного розвитку у вихованні дітей раннього віку в умовах закладу дошкільної освіти.
  • Документ
    Теоретичний аналіз типів конфліктної поведінки дітей з порушеннями мовлення
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Шарпило Олена Володимирівна; Sharpylo Olena Volodymyrivna
    На основі теоретичного аналізу вітчизняної й закордонної наукової літератури в статті визначено, що діти молодшого шкільного віку із порушеннями мовлення є особливою категорією, яка потребує своєчасної психологопедагогічної допомоги та супроводу.
  • Документ
    Стан сформованості психолого-педагогічної компетентності у студентів медичного коледжу
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Федорчук Лілія Петрівна; Fedorchuk Liliia Petrivna; Руденко Лілія Миколаївна; Rudenko Liliia Mykolaivna
    Автори розкривають проблематику необхідності формування психологопедагогічної компетентності у студентів медичного коледжу в процесі підготовки до професійної діяльності в інклюзивних закладах освіти. Згідно проведених досліджень, специфіка роботи в інклюзивних закладах освіти вимагає від медичної сестри наявності спеціальних професійних якостей. У статті представлено результати експериментального дослідження рівня сформованості показників психологопедагогічної компетентності студентів медичного коледжу (майбутніх медичних сестер). Зауважено, що у студентів медичного коледжу спостерігається низький рівень сформованості особистісного компоненту психолого-педагогічної компетентності. Виокремлено недостатній рівень розвитку емпатійних здібностей, небажання зближуватись із людьми, негнучкість, невміння контролювати емоції, низький рівень просоціальних установок, що може істотно вплинути на якість виконання професійних обов’язків.
  • Документ
    Теоретичний аналіз типів конфліктної поведінки дітей з порушеннями мовлення
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Шарпило Олена Володимирівна; Sharpylo Olena Volodymyrivna
    На основі теоретичного аналізу вітчизняної й закордонної наукової літератури в статті визначено, що діти молодшого шкільного віку із порушеннями мовлення є особливою категорією, яка потребує своєчасної психологопедагогічної допомоги та супроводу.
  • Документ
    Стан сформованості психолого-педагогічної компетентності у студентів медичного коледжу
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Федорчук Лілія Петрівна; Fedorchuk Liliia Petrivna; Руденко Лілія Миколаївна; Rudenko Liliia Mykolaivna
    Автори розкривають проблематику необхідності формування психологопедагогічної компетентності у студентів медичного коледжу в процесі підготовки до професійної діяльності в інклюзивних закладах освіти. Згідно проведених досліджень, специфіка роботи в інклюзивних закладах освіти вимагає від медичної сестри наявності спеціальних професійних якостей. У статті представлено результати експериментального дослідження рівня сформованості показників психологопедагогічної компетентності студентів медичного коледжу (майбутніх медичних сестер). Зауважено, що у студентів медичного коледжу спостерігається низький рівень сформованості особистісного компоненту психолого-педагогічної компетентності. Виокремлено недостатній рівень розвитку емпатійних здібностей, небажання зближуватись із людьми, негнучкість, невміння контролювати емоції, низький рівень просоціальних установок, що може істотно вплинути на якість виконання професійних обов’язків.
  • Документ
    До питання відхилень поведінки дітей з порушеннями мовлення
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Шарпило Олена Володимирівна; Sharpylo Olena Volodymyrivna
    У статті представлено теоретичний аналіз досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених щодо порушень поведінки дітей молодшого шкільного віку із тяжкими порушеннями мовлення. Визначено зв'язок причин, факторів, специфіки прояву поведінкових порушень із мовленнєвими порушеннями.
  • Документ
    Реалізація програми фізичної терапії дітей молодшого шкільного віку із сколіозом I-II ступеню
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Литвиненко Віталіна Анатоліївна; Lytvynenko Vitalina Anatoliivna; Терещенко Оксана Олексіївна; Tereshchenko Oksana Oleksiivna
    У статті розглянуто програму фізичної терапії дітей молодшого шкільного віку із сколіозом I-II ступеню, яка спрямована на вирішення завдань корекції порушень хребта, профілактики порушень дихальної та серцево-судинної систем.
  • Документ
    Предметна діяльність як засіб розвитку мовлення дітей із алалією
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa Lvivna; Овсієнко Тетяна Василівна; Ovsiienko Tetiana Vasylivna
    У статті висвітлено методику розвитку мовлення дітей із моторною алалією, використання предметноігрової діяльності, зазначено принципи, на яких ґрунтується впровадження методики, умови, основні напрями корекційної роботи, надано зразки завдань.
  • Документ
    Фізичний терапевт, як учасник мультидисциплінарної команди, при веденні пацієнтів, що перенесли черепно-мозкову травму
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Литвиненко Віталіна Анатоліївна; Lytvynenko Vitalina Anatoliivna; Охріменко Ольга Андріївна; Okhrimenko Olha Andriivna
    У статті визначається та описується роль фізичного терапевта як члена мультидисциплінарної команди при веденні пацієнтів, що перенесли черепно-мозкову травму. Запропонований алгоритм роботи та методи обстеження цієї нозології пацієнтів згідно МКФ.
  • Документ
    Особливості розуміння змісту оповідання дітьми старшого дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Суворова Ольга Володимирівна; Suvorova Olha Volodymyrivna; Бєлова Олена Борисівна; Bielova Olena Borysivna
    Стаття розкриває особливості розуміння змісту оповідання дітьми старшого дошкільного віку з порушеннями мовлення. Було з’ясовано, що дітям із порушеннями мовлення притаманні: труднощі в розумінні та засвоєнні вербальної інформації; недостатнє розуміння усного мовлення; низький рівень смислових зв’язків між словами, що призводить до звуження семантичних полів
  • Документ
    Інформаційно-комунікативні технології як засіб збагачення та активізації словника дітей із загальним недорозвитком мовлення ІІІ рівня
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa Lvivna; Шаповал Вікторія Сергіївна; Shapoval Viktoriia Serhiivna
    У статті розглядаються наукові погляди щодо особливостей словника дітей передшкільного віку із загальним недорозвитком мовлення III рівня; теоретично обґрунтовано застосування інформаційно комунікативних технологій у роботі зі збагачення та активізації словника дітей із загальним недорозвитком мовлення.
  • Документ
    Збагачення словника дітей молодшого шкільного віку
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa Lvivna; Матюшенко Вікторія Володимирівна; Matiushenko Viktoriia Volodymyrivna
    У статті висвітлено методику збагачення словника дітей молодшого шкільного віку засобом казки, представлено принципи, на яких ґрунтується впровадження методики, види роботи з казкою, завдання зі збагачення та активізації словника прикметниками, іменниками, дієсловами, прислівниками.
  • Документ
    Попередження порушень писемного мовлення в дітей старшого дошкільного віку
    (2021) Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa Lvivna; Андрієвський Олексій Олександрович; Andriievskyi Oleksii Oleksandrovych
    У статті висвітлено питання попередження порушень писемного мовлення, значення даної роботи з дітьми дошкільного віку, представлено результати обстеження дітей старшого дошкільного віку з метою раннього виявлення порушень письма та читання.
  • Документ
    Стан розвитку граматичної будови мовлення у дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Садовець Тетяна Миколаївна; Sadovets Tetiana Mykolaivna; Бєлова Олена Борисівна; Bielova Olena Borysivna
    У статті розглядаються наукові погляди щодо розвитку граматичної будови мовлення. Висвітлюється стан розвитку граматичної будови мовлення у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення (ІІІ рівня).
  • Документ
    Особливості словника дітей дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov Oleksiivna; Нагорна Аня Олександрівна; Nahorna Ania Oleksandrivna
    У статті розкриваються особливості словника дітей дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення Особлива увага приділена характеристиці рівнів ЗНМ та опису специфіки збагачення словника на зазначених рівнях.
  • Документ
    Розвиток дрібної моторики у дітей 4-5 років із загальним недорозвиненням мовлення ІІ рівня
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Кононенко Анастасія Сергіївна; Kononenko Anastasiia Serhiivna
    У статті розглядаються наукові погляди, щодо розвитку дрібної моторики у дітей із загальним недорозвитком мовлення. Запропоновані ігри та вправи для розвитку дрібної моторики у дітей 4-5 років із загальним недорозвитком мовлення.
  • Документ
    Науково-теоретичні основи удосконалення зв’язного мовлення дітей молодшого шкільного віку
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Биваліна Катерина Олексіївна; Byvalina Kateryna Oleksiivna
    У статті представлено трактування поняття «зв’язне мовлення» різними вченими, характеристику розвитку зв’язного мовлення в дітей в онтогенезі, зазначено про зв’язок розвитку інтелектуальних та мовленнєвих можливостей дитини, подано стислу характеристику зв’язного мовлення дітей із затримкою психічного розвитку.
  • Документ
    Особливості методики автоматизації звуків у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення засобами гри
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Бєлікова Юлія Сергіївна; Bielikova Yuliia Serhiivna
    У статті представлена авторська методика автоматизації звуків у дітей із загальним недорозвитком мовлення старшого дошкільного віку. Особливістю запропонованої методики є корекція звуковимови у поєднанні з ігровою діяльністю.
  • Документ
    Особливості розвитку зв’язного висловлювання у дітей старшого дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку
    (ФОП Цьома С.П., 2021) Лобозінська Дар’я Василівна; Lobozinska Dar’ia Vasylivna; Бєлова Олена Борисівна; Bielova Olena Borysivna
    У статті розглядаються наукові погляди щодо формування та розвитку зв’язного мовлення. Розкриваються особливості розвитку зв’язного мовлення у дітей старшого дошкільного віку з порушеним мовленнєвим розвитком.