Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/6181
Title: Знамениті задачі математики
Other Titles: Famous Applications of Mathematics
Authors: Розуменко, Анжела Оурелянівна
Rozumenko, Anzhela Ourelianivna
Власенко, Віталій Федорович
Vlasenko, Vitalii Fedorovych
Розуменко, А. М.
Rozumenko, A. M.
Keywords: історія математики
знамениті задачі
способи розв’язання
пізнавальна мотивація
history of mathematics
famous problem
ways to solve
cognitive motivation
Issue Date: 2015
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Розуменко, А. О. Знамениті задачі математики [Текст] / А. О. Розуменко, В. Ф. Власенко, А. М. Розуменко // Фізико-математична освіта : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; [редкол.: В. Ю. Сторіжко, Ф. М. Лиман, І. О. Мороз та ін.]. – Суми [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2015. – Вип. 3 (6). – С. 51–65.
Abstract: У статті розглянуто проблему підвищення пізнавальної мотивації студентів у процесі навчання математики та використання елементів історизму як одного із шляхів вирішення цієї проблеми. Наведено приклади задач, які відіграли значну роль у розвитку математики. Це три визначні задачі Стародавньої Греції (про квадратуру круга, трисекцію кута, подвоєння куба); задача про розподіл простих чисел у натуральному ряді; задача про розв’язання алгебраїчних рівнянь у радикалах; задача про дотичну; задача про брахістохрону; задача про суму розбіжного ряду. Зроблено історичний та логічний аналіз пошуку шляхів їх розв’язання видатними вченими різних часів. Наведено один із сучасний способів розв’язання розглянутих задач. Зроблено огляд пошуків доведення великої теореми Ферма. Розкрито суть проблеми п’ятого постулату Евкліда. Сформульовано аксіому паралельності Лобачевського та деякі наслідки з неї. Наведено декілька фактів геометрії Лобачевського, що демонструють її відмінність від геометрії Евкліда. Зроблено висновок про значення ідеї Лобачевського у вирішенні проблем обґрунтування геометрії.
The article considers the problem of improving the cognitive motivation of students in the teaching of mathematics and the use of elements of historicism as one of the solutions to this problem. Examples of tasks which have played a significant role in the development of mathematics. These are three well-known problem of Ancient Greece (about the squaring of the circle, the trisection of the angle, the doubling cube); The problem of the distribution of prime numbers in the natural numbers; The problem of solving algebraic problems by radicals; The problem of the tangent; The problem of brachistochrone; the problem of the sum of a divergent series. It is a historical and logical analysis to find ways of solving outstanding scientists of different times. Here is one of the modern ways of solving the problems under consideration. A review of the evidence search for Fermat's last theorem. The essence of the problem of the fifth postulate of Euclid. Lobachevsky parallel axiom is formulated and some consequences of it. Are a few facts hyperbolic geometry that demonstrate its difference from Euclidean geometry. The conclusion is made about the value of ideas of Lobachevskiy in solving study geometry.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/6181
Appears in Collections:Фізико-математична освіта

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rozumenko_Vlasenko_Rozumenko.pdf1,08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.