Формування комунікативної компетентності в учнів при вивченні біології

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Мета статті: вивчення шляхів та способів реалізації компетентнісного підходу через формування комунікативної компетентності у учнів при вивченні біології. Результати дослідження: у статті проаналізовано основні категорії компетентнісного підходу. Комунікативна компетентність, формування якої при вивченні біології розглядається нами, відноситься до ключових компетентностей особистості. Формування комунікативної компетентності учня розглядається нами як процес, що продовжується впродовж усього навчання. Він відбувається не лише під час освітнього процесу та залежить від багатьох факторів: рівня засвоєння знань та умінь, особливостей мотивації, майбутньої професійної спрямованості, наявності необхідних особових якостей: доброти, гуманності, чуйності, терпіння, співчуття, емоційної адекватності й толерантності. Формування комунікативної компетентності тісно пов’язано зі збільшенням мотивації до навчання у учнів та самонавчання впродовж усього життя. Висновки та перспективи подальших наукових розвідок: розглянуто шляхи та способи реалізації компетентнісного підходу через формування комунікативної компетентності в учнів при вивченні біології. Дослідження не вичерпує всіх існуючих проблем, пов’язаних із формуванням комунікативної компетентності в учнів при вивченні біології. Перспективою є вивчення формування інших ключових та предметних компетентностей в учнів на уроках біології.
The purpose of the article: the study of ways and means of implementing a competent approach through the formation of communicative competence of pupils in the study of biology. Results of the research: the article analyzes the main categories of competence approach. Communicative competence, the formation of which in the study of biology is considered by us, refers to the key competencies of the individual. Formation of the communicative competence of the pupils is considered by us as a process that extends throughout the entire study. It takes place not only during the educational process, but also depends on many factors: the level of learning of knowledge and skills, the features of motivation, future professional orientation, the availability of the necessary personal qualities: kindness, humanity, sensitivity, patience, compassion, emotional adequacy and tolerance. The formation of communicative competence is closely linked to an increase in motivation of pupils for learning and self-education throughout their lifes. Conclusions and perspectives of further scientific researches: ways and means of implementation of the competence approach through the formation of communicative competence of pupils during the study of biology. The study does not exhaust all existing problems related to the formation of communicative competence of pupils in the study of biology. The prospect is to study the formation of other key and subject competences of students at the lessons of biology.
Опис
Ключові слова
комунікативна компетентність, формування комунікативної компетентності, біологія, учні, communicative competence, formation of communicative competence, biology, pupils
Бібліографічний опис
Хоменко, К. П. Формування комунікативної компетентності в учнів при вивченні біології [Текст] / К. П. Хоменко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін., голова редкол. О. С. Чашечникова]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2018. – № 1 (11). – С. 120–124.