Методична підготовка майбутніх учителів до роботи в 1–4 класах Нової української школи

Ескіз
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Упровадження Концепції реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», затвердженої Кабінетом Міністрів України в грудні 2017 року, реалізація нового Державного Стандарту початкової освіти (2018 рік) та Типових освітніх програм (2018 рік), забезпечення досягнення результатів підготовки майбутніх учителів початкової школи, визначених Проектом Стандарту вищої освіти України за спеціальністю 013 Початкова освіта, ОР «Бакалавр», й у відповідності до Професійного стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», вимагає перегляду й оновлення змісту методичної підготовки здобувачів вищої освіти за відповідною спеціальністю у закладах вищої освіти. У результаті аналізу нормативних програм курсу «Методика навчання математики в початковій школі» у 12-ти закладах вищої освіти, які проводять підготовку вчителів початкової школи, виявлено істотні відмінності, як у кількості годин на його вивчення, так і у змісті методичної підготовки. Відмінності у змісті навчальної дисципліни стосуються не лише різного його структурування по модулях, а й у зміщенні акцентів, у деяких програмах, з основних питань на другорядні, що призводить до поверхового вивчення методики навчання змістових ліній математичної освіти. Зміст методичної підготовки майбутніх учителів має включати методику навчання учнів всіх змістових ліній математичної освітньої галузі відповідно до Типових освітніх програм (НУШ 1 і НУШ 2), і має бути структурований за змістовими модулями, кожний з яких включає кілька тем, відповідно до концентричного розгортання питань нумерації та арифметичних дій, а також має містити модулі, присвячені методиці навчання розв’язування сюжетних математичних задач ( простих, складених, типових), модулі з вивчення основних величин та їх вимірювання й модулі, присвячені алгебраїчній та геометричній пропедевтиці у початковій школі. У плані кожної теми мають бути передбачені питання, які спрямовані на формування складників методичної компетентності. Очевидно, що основною метою курсу «Методика навчання математики в початковій школі» є формування спеціально- методичного складника методичної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Але, для досягнення результатів, визначених Проектом Стандарту вищої освіти й для підготовки майбутніх учителів до виконання професійних функцій, визначених Професійним стандартом, треба приділяти увагу й формуванню інших складників: нормативного, варіативного, технологічного, контрольно-оцінювального, проектувально- моделювального.
The Implementation of the Concept for the reform of general secondary education "New Ukrainian School", approved by the Cabinet of Ministers of Ukraine in December 2017, the new State Standard of Primary Education (2018) and Typical Educational Programs (2018), ensuring achievements of the future primary school teacher training determined by the Draft of the Standard of Higher Education of Ukraine for the speciality 013 Primary Education, EL "Bachelor", and in accordance with the Professional Standard "The Teacher of Elementary School of General Secondary Education Institution" requires a review and update of the content of methodological training of students of the appropriate speciality at a university. As a result of the analysis of the normative programs of the course "Methods of Teaching Mathematics in Elementary School" in 12 higher education institutions that carry out the training of primary school teachers, significant differences were found, both in the number of hours for studying it and in the content of methodological training. Differences in the content of the discipline apply not only to its various structuring in modules, but also in the shifting of emphasis, in some programs, from the core issues onto secondary ones, which leads to a superficial study of methodology of teaching content lines of mathematical education. The content of the methodological training of future teachers should include a methodology for teaching all content lines of the mathematical educational branch to primary learners in accordance with the Typical Educational Programs (NUS 1 and NUS 2) and should be structured according to the content modules, each of which includes several topics, according to the concentric deployment of numbering issues and arithmetic operations, and also should contain modules devoted to the methodology of teaching the solution of scene mathematical problems (simple, composite, typical), modules for the study of the main variables and their measurement, and modules devoted to the algebraic and geometric propedevity in elementary school. In the plan of each topic, should be provided questions that are aimed at forming the components of methodological competency. Obviously, the main purpose of the course "Methods of Teaching Mathematics in Elementary School" is the formation of a special-methodical component of methodological competency of future teachers of elementary school. However, in order to achieve the results determined by the Draft of the Standard of Higher Education and for the training of future teachers to perform the professional functions defined by the Professional Standard, attention must be paid to the formation of other components: normative, variational, technological, control and evaluation, design and modeling.
Опис
Ключові слова
Нова українська школа, початкова школа, математична освітня галузь, підготовка вчителя, New Ukrainian school (NUS), elementary school, mathematical educational branch, teacher training
Бібліографічний опис
Скворцова, С. О. Методична підготовка майбутніх учителів до роботи в 1–4 класах Нової української школи [Текст] / С. О. Скворцова // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін., голова редкол. О. С. Чашечникова]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2018. – № 1 (11). – С. 150–157.