Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/652
Title: Проблема роста научного знания: подходы к рассмотрению
Other Titles: The Problem of Growth of Scientific Knowledge: Approaches to Consider
Authors: Орищенко, Михайло Михайлович
Oryshchenko, Mykhailo Mykhailovych
Keywords: рост научного знания
growth of scientific knowledge
парадигма
paradigm
научно-исследовательская программа
research program
критический рационализм
critical rationalism
иррационализм
irrationalism
Issue Date: 2012
Citation: Орищенко, М. М. Проблема роста научного знания: подходы к рассмотрению [Текст] / М. М. Орищенко // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: В. М. Вандишев, М. О. Качуровський, В. А. Косяк та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2012. – № 2 (6). – С. 48–56.
Abstract: В статье совершен комплексный философский анализ проблемы роста научного знания. Предпринята попытка осветить и проанализировать основные подходы к изучению проблемы. Основой данного анализа стали философско-научные теории К. Поппера, И. Лакатоса, Т. Куна, П. Фейерабенда, Дж. Аткинсона и др., что позволяет по-новому взглянуть на развитие науки в ХХ веке и ее перспективы в ХХІ веке.
A comprehensive philosophical analysis of the problems of growth of scientific knowledge was made in the article. Also was made an attempt to analyze the main approaches to the problem. The basis of this analysis are the philosophical theories of K. Popper, I. Lakatos, T. S. Kuhn, P. Feyerabend, J. W. Atkinson and others. These theories introduced a new way to look at the development of psychological science in the ХХ century and its prospects in the ХХІ century.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/652
Appears in Collections:Філософія науки: традиції та інновації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Problema zrostannia naukovoho znannia.pdf297,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.