Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/666
Title: Наука і освіта ХХІ століття: тенденції суспільного розвитку
Other Titles: Science and Education of XXI Century: Trends of the Public Development
Authors: Булейко, Ольга Іванівна
Buleiko, Olha Ivanivna
Keywords: інформаційні технології
information technologies
освіта
education
розвиток
development
суспільство
society
тенденції
trends
наука
science
Issue Date: 2012
Citation: Булейко, О. І. Наука і освіта ХХІ століття: тенденції суспільного розвитку [Текст] / О. І. Булейко // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: В. М. Вандишев, М. О. Качуровський, В. А. Косяк та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2012. – № 2 (6). – С. 175–180.
Abstract: У статті розглянуто тенденції розвитку сучасної науки та освіти. Роль інноваційних технологій за останнє десятиліття якісно зросла у форматі геометричної прогресії. Потреба у розширенні діапазону можливостей та глибинної структуризації наукоємної складової потенціалу нації, є навіть не потребою, а вимогою чи то навіть єдиним можливим вектором розвитку країни, елементом виживання.
The development trends of the modern science and education are consider in there article. During the last years the role of innovative technologies qualitatively grew up in the format of geometric progression. The needs of increase the range of opportunities and profundity strukture of the scienceable component of the national potential are not only neassity, they are requirements and sole possible, they are requirements and sole possible vector of the development of the country, element of survive.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/666
Appears in Collections:Філософія науки: традиції та інновації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nauka i osvita.pdf377,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.