Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/675
Title: Философское осмысление хай-тек и необходимость превентивного образования
Other Titles: The Philosophical Comprehension of High-Tech and the Necessity of Preventive Education
Authors: Цикін, Веніамін Олександрович
Tsykin, Veniamin Oleksandrovych
Keywords: хай-тек
high-tech
трансгуманизм
transhumanism
дигитализация
digitalization
инжиниринг
engineering
конвергенция
convergence
превентивное образование
preventive education
NBIC
Issue Date: 2011
Citation: Цикин, В. А. Философское осмысление хай-тек и необходимость превентивного образования [Текст] / В. А. Цикин // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: В. М. Вандишев, М. О. Качуровський, В. А. Косяк та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2011. – № 1 (3). – С. 27–37.
Abstract: В статье проанализирована сущность хай-тек (высоких технологий), показано их воздействие на бытие человека. При этом особый акцент сделан на раскрытие методологической роли комплекса NBIC-конвергенции и его влияние на превентивное образование.
The essence of high-tech (high technologies) is analysed and their affecting on a human life is shown in the article. Thus the special accent is done on opening up a methodological role of NBIC-convergence complex and its influence on preventive education.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/675
Appears in Collections:Філософія науки: традиції та інновації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Filosofske osmyslennia khai-tek.pdf390,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.