Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/680
Title: Фундаментальность образования: эвристический потенциал постнеклассичекой науки
Other Titles: Fundamentals of Education: Heuristic Potential of Postclassical Sciences
Authors: Наумкіна, Олена Анатоліївна
Naumkina, Olena Anatoliivna
Keywords: фундаментальность образования
fundamentals of education
синергетика
synergetics
нелинейное мышление
nonlinear thinking
постнеклассическая наука
postnonclassical science
инактивированность познания
inactivity cognition
Issue Date: 2011
Citation: Наумкина, Е. А. Фундаментальность образования: эвристический потенциал постнеклассичекой науки [Текст] / Е. А. Наумкина // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: В. М. Вандишев, М. О. Качуровський, В. А. Косяк та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2011. – № 1 (3). – С. 129–138.
Abstract: В статье раскрыты основные подходы к определению содержания понятия «фундаментальность образования», а также выявлены эвристические возможности постнеклассической науки в реализации принципа фундаментальности образования.
The basic approaches to definition of the content of notion "fundamentals of education" are revealed in the article and the heuristic possibilities of postnonclassical science in realization of the principle of fundamentals of education are defined here.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/680
Appears in Collections:Філософія науки: традиції та інновації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fundamentalnist osvity.pdf387,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.