Реінжиніринг у системі освіти

Анотація
Сформульовано практичні пропозиції щодо поліпшення якості управління інфраструктурою університетів за рахунок використання методології реінжинірингу на різних рівнях. Наголошується на необхідності постійного пошуку інноваційних інструментів управління системою освіти, які дозволять вирішувати проблему забезпечення нового, більш ефективного освітнього результату. Запропоновано менеджерам педагогічних ВНЗ спільно із адміністрацією регіону, на основі SWOT-аналізу, розробити, обговорити, затвердити і оприлюднити стратегію розвитку університетів регіону. В стратегії визначити очікуваний результат, заходи щодо її реалізації, відповідальних, вказати стратегічні пріоритети та ініціативи розвитку у часі та за напрямками, створити свого роду «Бачення» – яким повинен бути університет, і головне - домогтися її виконання у заплановані терміни.
Сформулированы практические предложения по улучшению качества управления инфраструктурой университетов за счет использования методологии реинжиниринга на различных уровнях. Отмечается необходимость постоянного поиска инновационных инструментов управления системой образования, которые позволят решать проблему обеспечения нового, более эффективного образовательного результата. Предложено менеджерам педагогических вузов совместно с администрацией региона, на основе SWOT-анализа, разработать, обсудить, утвердить и обнародовать стратегию развития университетов региона. В стратегии определить ожидаемый результат, мероприятия по ее реализации, ответственных, указать стратегические приоритеты и инициативы развития во времени и по направлениям, создать своего рода «Видение»  каким должен быть университет, и главное  добиться ее выполнения в запланированные сроки.
Practical suggestions for improvement of quality of management of infrastructure of the universities by using the methodology of reengineering at various levels are formulated. The article highlights the need of constant search of innovative instruments of management of an education system which will allow solving a problem of ensuring new and more effective educational result. The article suggests that managers of pedagogical higher education institutions together with administration of the region have to develop, discuss, approve and publish the development strategy of the universities of the region on the basis of SWOT-analysis. It is stressed that in the development strategy of the universities the expected result and actions for it realization and responsible persons have to be defined, strategic priorities and initiatives of development in time and in the directions have to be specified, some kind of "Vision" namely what has to be the university has to be created, and the main thing strategy execution in the planned terms has to be reached.
Опис
Ключові слова
професійно-педагогічний інжиніринг, методологія реінжинірингу бізнес-процесів ВНЗ, профессионально-педагогический инжиниринг, методология реинжиниринга бизнес процессов вузов, professional and pedagogical engineering, reengineering methodology of business processes of higher education institutions
Бібліографічний опис
Мороз, І. О. Реінжиніринг у системі освіти [Текст] / І. О. Мороз, О. Д. Стадник // Вища освіта України. – 2018. – №1. – С. 21–27.