Personal Learning Systems as a Means of Student-Centered Learning

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
The aim of the article is to analyze the prospects for the use of personal learning systems in the higher education institution as a means of implementing student-centered learning based on the formation of an individual learning trajectory. Implementation is considered on the basis of experience in the application of Personal Learning Systems at Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics. The peculiarities and composition of such systems are analyzed in order to implement student-centered learning.
Метою статті є аналіз перспектив застосування персональних навчальних систем у закладі вищої освіти як засобу реалізації студентоцентрованого навчання на основі формування індивідуальної траєкторії навчання. У процесі дослідження було використано низку методів: системний аналіз - для подання об'єкта дослідження і його складових, завдань та інструментів дослідження; методи синтезу й аналізу - для декомпозиції та побудови системних зв'язків між досліджуваними сутностями. Інформаційною базою дослідження виступали річні і квартальні дані про стан галузі лісового господарства Державного комітету статистики Харківської області; річні, квартальні й помісячні дані про фінансовий стан підприємств цієї галузі. Реалізацію розглянуто на основі досвіду застосування Персональних навчальних систем у Харківському національному економічному університеті імені Семена Кузнеця. Проаналізовано особливості та склад таких систем з метою реалізації студентоцентрованого навчання. Упровадження трирівневої моделі персональних навчальних систем у ХНЕУ ім. С. Кузнеця дозволить науково-педагогічним працівникам поступово опановувати функціональні можливості програмної платформи Моодіе та підвищити якість електронного навчання, а студентам - отримувати знання й компетентності на основі індивідуалізації навчання та ефективного всебічного використання освітніх інноваційних інформаційних технологій. Індивідуальна траєкторія навчання дозволяє підвищити ефективність освітнього процесу в системах онлайн-навчання, однак реалізація індивідуальних навчальних шляхів у реальному житті стикається зі значними труднощами, пов'язаними з їх упровадженням у педагогічну діяльність. У подальших дослідженнях буде зосереджено увагу на врахуванні як типу кожного навчального завдання, так і думок експертів щодо визначення й оцінки стилю навчання студентів з метою реалізації студентоцентрованого підходу до навчання.
Опис
Ключові слова
personal learning system, student-centered learning, learning trajectory, higher education institution, персональна навчальна система, студентоцентроване навчання, траєкторія навчанння, заклад вищої освіти
Бібліографічний опис
Yatsenko, R. Personal Learning Systems as a Means of Student-Centered Learning [Text] / R. Yatsenko // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. – № 9 (83). – С. 359–368.