Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/733
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСнагощенко, Валентина Володимирівна-
dc.contributor.authorSnahoshchenko, Valentyna Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2016-12-28T09:17:29Z-
dc.date.available2016-12-28T09:17:29Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationСнагощенко, В. В. Професійна підготовка майбутнього вчителя історії засобами музейної педагогіки [Текст] : автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.04 "Теорія і методика професійної освіти" / В. В. Снагощенко ; Міністерство освіти і науки України. Київський університет ім. Бориса Грінченка. – Київ, 2010. – 20 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/733-
dc.description.abstractДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, 2010. Дисертація присвячена проблемі підготовки майбутніх учителів історії до професійної діяльності засобами музейної педагогіки. Теоретично обґрунтовано систему професійної підготовки студентів засобами музейної педагогіки. Визначено зміст, критерії та рівні підготовки майбутніх фахівців до професійної діяльності засобами музейної педагогіки, обґрунтовано педагогічні умови її формування. Розроблено і охарактеризовано структурно-функціональну модель професійної підготовки майбутнього вчителя історії засобами музейної педагогіки, експериментально доведено її ефективність та доцільність застосування у навчальному процесі педагогічних вищих навчальних закладів.uk_UA
dc.description.abstractThe thesis is intended for getting the candidate of pedagogical sciences degree according to the specialty 13.00.04 - Theory and Methods of Vocational Training. - Kyiv state teacher training University named after Borisa Grinchenko, Kyiv, 2009. The thesis deals with the problem of history teachers-to-be professional training in vocational activity by implementing museum pedagogy. The system of students’ professional training by implementing museum pedagogy has been theoretically proved. The contents, criteria and levels of the history teachers’-to-be readiness for professional activity by implementing of museum pedagogy have been defined, as well as pedagogical conditions of its formation have been grounded. The structure functional model of history teachers’-to-be training by implementing museum pedagogy has been elaborated, as well as its effectiveness and expediency while being implemented in the learning process at higher teacher training educational establishments have been experimentally proved.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherКиївський університет ім. Бориса Грінченкаuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовка майбутнього вчителя історіїuk_UA
dc.subjecthistory teachers’-to-be professional traininguk_UA
dc.subjectмузейна педагогікаuk_UA
dc.subjectmuseum pedagogyuk_UA
dc.subjectмузей педагогічного вищого навчального закладуuk_UA
dc.subjectmuseum of higher teacher training educational establishmentuk_UA
dc.subjectмузейно-освітнє середовищеuk_UA
dc.subjectmuseum educational environmentuk_UA
dc.titleПрофесійна підготовка майбутнього вчителя історії засобами музейної педагогікиuk_UA
dc.title.alternativeHistory Teachers’-to-be Professional Training by Implementing Museum Pedagogyuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
dc.udc.udc371.13:93/94]:069.12uk_UA
Appears in Collections:Автореферати дисертацій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Avtoreferat.pdf365,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.