Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/739
Title: Проблема формирования новой парадигмы образования
Other Titles: The Problem of Formation of a New Education Paradigm
Authors: Цикін, Веніамін Олександрович
Tsykin, Veniamin Oleksandrovych
Keywords: классическая модель образования
classical model of education
принципы фундаментальной науки
principles of fundamental science
постнеклассическая наука
postnonclassical science
парадигма
paradigm
принципы образования
principles of education
синергетический подход
synergetic approach
Issue Date: 2011
Citation: Цикин, В. А. Проблема формирования новой парадигмы образования [Текст] / В. А. Цикин // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: В. М. Вандишев, М. О. Качуровський, В. А. Косяк та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2011. – № 2 (4). – С. 161–171.
Abstract: В статье раскрыта сущность классической модели образования, обоснована необходимость разработки новой парадигмы образования ХХІ века. При этом особый акцент сделан на применение синергетического подхода, который составляет сущность современной парадигмы, и на раскрытие основных принципов.
The article reveals the essence of the classical model of education, the necessity of developing a new paradigm of XXI century education is grounded. A particular emphasis on the use of synergistic approach is made, which is the essence of the modern paradigm. Its basic principles are disclosed.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/739
Appears in Collections:Філософія науки: традиції та інновації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Problema formuvannia.pdf471,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.