Cloud-based Service GeoGebra and its Use in the Educational Process: the BYOD-approach

Анотація
The authors propose one of the possible ways to solve the problem of insufficient number of computers in public educational institutions and limited access to computer classes in Ukraine. Such a way is the introduction of the BYOD-approach (Bring Your Own Device) in the learning process. The authors specify the content and correlation of the concepts of "information technologies", "computer technologies", "cloud technologies" to determine the type of service GeoGebra. The authors propose different ways of using the GeoGebra service. They are studied to prepare future math teachers for the use of modern information (digital) technologies in professional activities.
Автори пропонують один з можливих шляхів вирішення проблеми недостатньої кількості комп'ютерів у державних навчальних закладах та обмежений доступ до комп'ютерних класів в Україні. Такий спосіб є впровадженням BYOD-підходу (Bring Your Own Device) у навчальний процес. Автори уточнюють зміст і співвідношення понять "інформаційні технології", "комп'ютерні технології", "хмарні технології" для визначення типу сервісу GeoGebra. Автори пропонують різні способи використання сервісу GeoGebra. Вони вивчають підготовку майбутніх учителів математики до використання сучасних інформаційних (цифрових) технологій у професійній діяльності.
Опис
Ключові слова
BYOD-approach, Information and digital competence of the future math teacher, GeoGebra service, cloud-based technologies, GeoGebra сервіс, BYOD-підхід, хмарно-орієнтовані технології, інформаційна та цифрова компетентності майбутнього вчителя математики
Бібліографічний опис
Cloud-based Service GeoGebra and its Use in the Educational Process: the BYOD-approach [Text] / E. Semenikhina, M. Drushlyak, Yu. Bondarenko, S. Kondratiuk, N. Dehtiarova // TEM journal – Technology, Education, Management, Informatics. – 2019. – Vol. 8, No. 1. – Р. 65–72. – DOI 10.18421/TEM81-08.
Зібрання