Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/741
Title: Франчайзингові відносини в туристичній індустрії як перспективний напрямок розвитку бізнесу
Other Titles: Franchayzinq Relations in Tourism Industry as Perspective Business Development
Authors: Самодай, Валентина Петрівна
Samodai, Valentyna Petrivna
Носова, А. О.
Nosova, A. O.
Keywords: франчайзингові відносини
туристична індустрія
бізнес
франшиза
франчайзі
франчайзер
франчайзингова угода
маркетингова концепція
franchayzing relations
tourism
business
franchise
franchise lands
marketing conception
Issue Date: 2012
Publisher: СумДУ
Citation: Самодай, В. П. Франчайзингові відносини в туристичній індустрії як перспективний напрямок розвитку бізнесу [Текст] / В. П. Самодай, А. О. Носова // Вісник Сумського державного університету. Серія «Економіка» : науковий журнал / Сумський державний університет. – 2012. – № 2. – С. 116–122.
Abstract: Стаття присвячена питанням використання франчайзингових мереж для розвитку туристичного бізнесу. Мета, перспективи та недосконалість франчайзингу були ретельно вивчені, а також міжнародний досвід, проблеми поліпшення законодавчої бази, регулювання франчайзингових справ були визначені. Розкрито перспективи розвитку франчайзингу в Україні.
This article deals with the question of usage of franchising network for tourism business development. The aim, perspectives and imperfection of franchising were scrutinized as well as international experience, the problem of legislative base improvement, regulating franchising affairs, has been pointed out. The author outlines the development perspectives of franchising in Ukraine.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/741
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Franchaizynhovi_vidnosyny.pdf3,35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.