Використання електронного підручника у підготовці учителів інформатики: статистичний аналіз педагогічного експерименту

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
З активним впровадженням інформаційних технологій в освітню сферу змінилися підходи до підручника як основному засобу подачі навчального матеріалу. Разом з друкованими виданнями активно стали використовуватися електронні, які в своєму розвитку вже пройшли шлях від простого текстового документа до складно структурованої системи, що включає в себе різні способи подачі навчального матеріалу (текст, аудіо, відео, графіка). Їх використання сьогодні потребує детального вивчення і обґрунтованого впровадження у професійну підготовку фахівців. Метою статті є опис педагогічного експерименту щодо ефективності використання електронного підручника у підготовці вчителів інформатики. Для реалізації поставленої мети було використано такі методи: теоретичні: аналіз спеціальної літератури з проблем впровадження електронних освітніх ресурсів; узагальнення та систематизація вітчизняного та закордонного досвіду використання електронних підручників у процесі підготовки вчителів інформатики, особистого педагогічного досвіду використання електронних освітніх ресурсів у навчальному процесі; методи математичної статистики для кількісного та якісного аналізу результатів педагогічного експерименту (x2 Пірсона, Стьюдента). Наведено відповідні результати для авторського ЕП «Інформаційні системи» за критеріями x2 Пірсона, Стьюдента. Описано розрахунки за позиціями: 1) Доступності (зрозумілості) авторського ЕП; 2) оцінка результатів самостійної роботи на базі авторського ЕП.
With the active introduction of information technology in the educational sphere, approaches to the textbook as the main means of presenting educational material have changed. Along with printed publications, electronic ones began to be actively used, which in their development have already gone from a simple text document to a complexly structured system that includes various ways of presenting educational material (text, audio, video, graphics). Their use today requires detailed study and reasonable implementation in professional training of specialists. The purpose of the article is to describe a pedagogical experiment on the effectiveness of using an electronic textbook in the training of computer science teachers. To achieve this goal, the following methods were used: theoretical: analysis of special literature on the problems of introducing electronic educational resources; generalization and systematization of domestic and foreign experience in the use of electronic textbooks in the process of training of computer science teachers, personal pedagogical experience in using electronic educational resources in the educational process; methods of mathematical statistics for the quantitative and qualitative analysis of the results of the pedagogical experiment (x2 Pearson, Student). The corresponding results for the author's ET "Information Systems" by criteria x2 Pearson, Student are given. Calculations for the positions are described: 1) availability (clarity) of the author's ET; 2) evaluation of the results of independent work based on the author's ET.
Опис
Ключові слова
електронні освітні ресурси, електронний підручник, професійна підготовка, учитель інформатики, педагогічний експеримент, метод x2 Пірсона, метод Стьюдента, electronic educational resources, electronic textbook, professional training, computer science teacher, pedagogical experiment, Pearson's x2 method, Student's method
Бібліографічний опис
Удовиченко, О. М. Використання електронного підручника у підготовці учителів інформатики: статистичний аналіз педагогічного експерименту [Текст] / О. М. Удовиченко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2018. – Вип. 2 (12). – С. 64–70.