STEM Education in the USA and Ukraine: Comparative Analysis

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2019
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
In the article a comparative analysis of theoretical and content-procedural foundations of STEM education development in the USA and Ukraine is conducted. The nature of the phenomenon under study is revealed. The regulatory basis of STEM education in the USA and Ukraine is characterized. It is proved that STEM education is a priority direction of national education policy in both countries. The similarities and differences in STEM educational services provision in the USA and Ukraine are found out. The prospects for further research are seen in the developing guidelines for STEM education implementation in the secondary education institutions based on the positive conceptual ideas of American experience.
У статті здійснено порівняльний аналіз теоретичних та змістово-процесуальних засад розвитку STEM-освіти. За допомогою теоретичних методів аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, конкретизації, класифікації, систематизації розкрито природу окресленого феномену. З’ясовано, що термін «STEM» є акронімом, що позначаю перші літери таких навчальних дисциплін, як природничі науки (Science), технології (Technology), інженерна справа (Engineering) та математика (Mathematics). Результати проведеного порівняльного аналізу теоретичних та змістово-процедурних засад розвитку STEM-освіти в США та Україні засвідчили, що ця сфера є пріоритетним напрямом національної освітньої політики в обох країнах. До спільних рис віднесено глибоке історичне коріння STEM-освіти в США та Україні, де фундаментальні знання зі STEM-дисциплін вважалися запорукою конкурентоспроможності на ринку праці. В обох країнах STEM-освіта забезпечується в межах формальної та неформальної освіти. Зокрема, в закладах загальної середньої освіти створюються групи однолітків зі спільним інтересом до STEM; учні опановують поглиблений STEM-контент; школярам надається можливість займатися дослідницькою діяльністю й робити відкриття; вони можуть спробувати себе на справжніх робочих місцях у галузі STEM; учні знайомляться з рольовими моделями STEM-професій. Відмінним у досліджуваних кранах є те, що США мають значний позитивний досвід організації STEM-освіти та достатнє фінансування галузі, тоді як Україна робить лише перші кроки в цьому напрямку та не має достатнього фінансування й теоретико-методологічного забезпечення. Ураховуючи вищезазначене, перспективи подальших досліджень полягають у розробці керівних принципів щодо впровадження STEM-освіти в закладах загальної середньої освіти на основі позитивних концептуальних ідей американського досвіду.
Опис
Ключові слова
STEM education, gifted and talented children and youth, USA, Ukraine, STEM-освіта, обдаровані і талановиті діти та молодь, США, Україна
Бібліографічний опис
Boichenko, V. STEM Education in the USA and Ukraine: Comparative Analysis [Текст] / V. Boichenko, M. Boichenko // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – № 5 (89). – С. 3–13.