Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/826
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКендзьор, Петро Іванович-
dc.contributor.authorKendzor, Petro Ivanovych-
dc.date.accessioned2017-01-11T13:01:23Z-
dc.date.available2017-01-11T13:01:23Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationКендзьор, П. І. Основні засади організації полікультурного виховання в педагогічній системі школи [Текст] / П. І. Кендзьор // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 1 (55). – С. 213–221.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/826-
dc.description.abstractУ статті висвітлюються ключові засади реалізації полікультурного виховання в загальноосвітньому навчальному закладі, розкриваються мета й завдання полікультурної освіти загалом. З позицій системного підходу полікультурне виховання розглядається як сукупність взаємопов’язаних компонентів, що, у свою чергу, дозволяє виокремити основні принципи його організації у полікультурному суспільстві. Запропоновано практичні рекомендації щодо здійснення полікультурного виховання у шкільному середовищі залежно від соціокультурного контексту.uk_UA
dc.description.abstractThe article outlines the main principles of policultural education organization. The main goal and the tasks of policultural education are the development of policultural competences and formation of tolerant person and responsible citizen who can effectively take part in the policultural democratic society. Due to the goal and tasks of policultural education, using the system approach, the following principles of its organization are distinguished: the principle of humanism, the principle of entire cultural picture of the world, the principle of cultural relevance, the principle of citizenship and integration, the principle of positive attitude to cultural diversity, the principle of dialogical interaction, the principle of pedagogical ethics, the principle of interdisciplinarity. Policultural education should be organized according to peculiarities of sociocultural context, as well as integrated in different teaching activities and interdisciplinary topics. The accent should be put on the formation of tolerant behavior which is based on citizen responsibility and social partnership. Thus the task of Ukrainian educational system is the formation of person able to live with the others in the policultural democratic society and, keep own cultural identity.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectполікультурна освітаuk_UA
dc.subjectpolicultural educationuk_UA
dc.subjectорганізація полікультурного вихованняuk_UA
dc.subjectpolicultural education organizationuk_UA
dc.subjectполікультурне суспільствоuk_UA
dc.subjectpolicultural societyuk_UA
dc.subjectтолерантністьuk_UA
dc.subjecttolerant behavioruk_UA
dc.titleОсновні засади організації полікультурного виховання в педагогічній системі школиuk_UA
dc.title.alternativeThe Main Principles of Policultural Education Organization in the School Pedagogical Systemuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc37.091.2uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osnovni zasady orhanizatsii polikulturnoho vykhovannia.pdf559,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.