Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/836
Назва: Рухова активність. Звичка до занять фізичною культурою. Фізкультурна діяльність особи
Інші назви: Physical Training Activity. The Habit of Physical Training. Physical Training Activities of Individuals
Автори: Приходько, Володимир Васильович
Prykhodko, Volodymyr Vasylovych
Ключові слова: рухова активність
фізкультурна активність
звичка та її формування і зміна
фізкультурна діяльність
особа студента-бакалавра
професійно-прикладна фізична підготовка
цінності особи
самовизначення
physical activity
habit of physical activity
professionally-applied physical training
person
values
self-determination
Дата публікації: 2016
Бібліографічний опис: Приходько, В. В. Рухова активність. Звичка до занять фізичною культурою. Фізкультурна діяльність особи [Текст] / В. В. Приходько // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 1 (55). – С. 293–305.
Короткий огляд (реферат): Розглянуто особливості рухової активності та звички до занять фізичною культурою, подано механізми формування та збереження звички. Рухова активність і звичка до занять фізичними вправами сприяють розвиткові фізичних якостей людини, потрібних для успішної життєдіяльності, але вони не є і не можуть бути кінцевою метою багаторічних організованих занять молоді фізичною культурою. Розкрито сут¬ність явища фізкультурної діяльності особи як суттєво більш високий рівень опануван¬ня досягненнями культури фізичної і орієнтир для сучасної педагогічної практики.
The peculiarities of motor activity and physical training habits are revealed in this work. It contains mechanisms of formation and saving of the habits. Motor activity and the habit of physical exercise contribute to the development of physical qualities which are required for the successful human life. But they are not and cannot be the ultimate goal of organized long-term physical education classes of youth. The core of the phenomenon of a person’s physical activity as a higher level of mastery of the physical culture achievements and a guiding line for modern educational practices is disclosed. Physical training activities is a person’s state in which physical culture is present in a person involved norms, patterns and standards of physical culture. At the same time this condition occurs when a person is practicing new activities in physical education while creating her/his new fitness and recreational practices. The core of the system of physical activity is learned abilities to think about somebody’s own physical training, «appropriation» of values, and phased deployment of activities. A person seeks self-determination and shapes his/her image of «Me» in the space of physical culture (who I want to see myself). Self-determination is related to the launch of thinking and following re-thinking of mind. Then goes bringing of student’s awareness to the condition, which is usual for the beginning and maintaining of physical activity. Then, the creation of a project and program on achieving of an imaginable image of «being healthy» is carried out. It is considered the conditions of an individual’s life, the practice of fitness or recreational exercises at the same time. Physical culture as a kind of culture is a specific result of human activity and a way of a person’s all-round development and his/her practical implementation of social responsibilities in society. It is stressed that formation of the system of physical activities is related to the project activities. It takes place when a person has decided to act, ready to create and give your own response to the challenges by implementing activities to ensure the exit of the extremity. Work design begins with the appearance of the image, that is, plan the desired outcome of somebody’s physical activities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/836
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Rukhova aktyvnist.pdf547,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.