Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/856
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВізнюк, Валентина Василівна-
dc.contributor.authorVizniuk, Valentyna Vasylivna-
dc.date.accessioned2017-01-16T08:12:04Z-
dc.date.available2017-01-16T08:12:04Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВізнюк, В. В. Експериментальна модель формування професійної надійності майбутніх керівників навчальних закладів [Текст] / В. В. Візнюк // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 2 (56). – С. 10–17.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/856-
dc.description.abstractУ статті розглядається експериментальна модель формування професійної надійності майбутніх керівників навчальних закладів, зокрема, з’ясовано значення понять «надійність», «модель» та «моделювання». Встановлено структуру моделі, яка містить мету, етапи, педагогічні умови та засоби їх реалізації, компоненти, рівні сформованості та результат сформованості професійної надійності майбутнього фахівця. Висвітлено етапи реалізації моделі: інформаційно-мотиваційний, практично-орієнтовний, самостійно-діяльнісний. Розглянуто комплекс педагогічних умов та засоби їх реалізації в контексті формування професійної надійності. Перспектива подальшого дослідження вбачається в перевірці ефективності впровадження моделі.uk_UA
dc.description.abstractThe article reveals the actual problem of experimental model of the formation of professional reliability of future heads of education institutions. In this article the specifics of the professional training of future heads of education institutions in the conditions of magistracy was revealed. The emphasis is made on the concepts of “reliability”, “model” and “modeling”. Therefore, of modeling method in research of development of education system is used. Much attention is paid to the structure of the model. In the building the following components have been defined: the main stages, pedagogical conditions, forms, methods and innovative technologies, components, the levels and final result of a presented model building which is formation of professional reliability of future heads of educational institutions. The special attention is paid to the stages of the implementation of the model: information and motivation, practically-oriented, self-activity. Pedagogical conditions of the professional training are specified. It is proved, that attitude is one of the conditions for the professional-pedagogical training of future heads of education institutions in pedagogical institution of higher education. it is proved that the attitude in professional training is crucial for the desire to succeed in careers of future heads of education institutions. It is necessary in training of professional reliability of future heads of education institutions to generate student’s interest to future profession, to demonstrate the goals and objectives of this professional activity. It is proved, that the saturation of learning content is one of the conditions for the professional-pedagogical training of future heads of education institutions. In conclusion the author states that in order to prepare students for professional careers in the future the active methods of teaching at the university are used. It is determined that training should be aimed at self-development and self-realization of future heads of education institutions. It is proved, that self-development is one of the conditions for the professional-pedagogical training of future heads of education institutions in pedagogical institutions of higher education. The article throws lights on structural components of professional reliability of future heads of education institutions: motivational, cognitive-operational, personal. In further research there will be tested the efficiency of the model of formation of professional reliability of future heads of education institutions.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectкерівник навчального закладуuk_UA
dc.subjecthead of an education institutionuk_UA
dc.subjectнадійністьuk_UA
dc.subjectreliabilityuk_UA
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjectmodeluk_UA
dc.subjectетапиuk_UA
dc.subjectstagesuk_UA
dc.subjectпедагогічні умовиuk_UA
dc.subjectpedagogical conditionsuk_UA
dc.subjectзасоби реалізаціїuk_UA
dc.subjectmeans of implementationuk_UA
dc.subjectнастановаuk_UA
dc.subjectattitudeuk_UA
dc.subjectзміст навчанняuk_UA
dc.subjecttraining contentuk_UA
dc.subjectсаморозвитокuk_UA
dc.subjectself-developmentuk_UA
dc.titleЕкспериментальна модель формування професійної надійності майбутніх керівників навчальних закладівuk_UA
dc.title.alternativeExperimental Model of the Formation of Professional Reliability of Future Heads of Education Institutionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc378+377.35+37.091.113+001.891.54uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Eksperymentalna model formuvannia.pdf526,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.