Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/867
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТоменко, Олександр Анатолійович-
dc.contributor.authorTomenko, Oleksandr Anatoliiovych-
dc.contributor.authorМазний, Д. О.-
dc.contributor.authorMaznyi, D. O.-
dc.date.accessioned2017-01-16T13:44:52Z-
dc.date.available2017-01-16T13:44:52Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationТоменко, О. А. Особливості та ефективність програм з фізичного виховання в коледжах та університетах США [Текст] / О. А. Томенко, Д. О. Мазний // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 2 (56). – С. 107–114.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/867-
dc.description.abstractМета – на основі аналізу літературних джерел визначити особливості викладання та ступінь ефективності програм з фізичного виховання для вищих навчальних закладів США в залежності від їх змісту. Методи дослідження: аналіз наукових праць, документальних матеріалів, порівняння, узагальнення, систематизація фактичного матеріалу. Характерною особливістю викладання програм з фізичного виховання для студентів США є застосування трьох їх різновидів: спортивно орієнтованих; спрямованих на засвоєння концептуальних теоретичних знань, необхідних для формування мотивів та інтересів до ведення здорового способу життя; програм змішаного типу. Найбільш ефективним є останній різновид – концептуальна інформація про переваги фізичної активності та здоров’я в поєднанні з практичною фізкультурною діяльністю.uk_UA
dc.description.abstractThe purpose of the article is to determine the characteristics of teaching and degree of efficiency of physical education in the US higher education institutions, depending on their content based on literature analysis. Research methods: the comparative and theoretical analysis of scientific publications, government programs dedicated to the development of higher education in the United States, comparison, generalization and systematization to identify the features of the theory and practice of physical education of US students. Results. According to the American specialists, the majority of young people do not involve in motor activity regularly, despite the large number of studies that indicate its health benefits and quality of life. It is proved that some knowledge about the benefits of exercise is not enough to motivate most young people to start training, emphasizing the need to incorporate well-established habits of students’ behavior. Course for health promotion on the basis of the College should potentially include all the levers of influence on indicators of behavior change. Among the theories that explain how the behavior forms, the most relevant is the ecological model. A characteristic peculiarity of teaching physical education in higher education institutions of the United States is a difference in the effectiveness of its results, depending on their content. There are three types of programs: sports-oriented programs; programs aimed at the assimilation of the conceptual theoretical knowledge required for the formation of the motives and interests of a healthy lifestyle; mixed type programs that are a combination of the first two. Exactly conceptual information about the benefits of physical activity combined with practical sports activity allows for a more effective impact on the health and physical condition of young people than sports oriented programs in pure form as they give higher long-term outcomes in the form of shaped motives and interests to employment by physical activity. Among the information about health which is interesting to the students in the USA, physical activity and fitness take the third rank place. The perspective directions of further research are related to the improvement of the system of physical education of students in Ukraine on the basis of studying the experience of the United States.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectфізичне вихованняuk_UA
dc.subjectphysical educationuk_UA
dc.subjectСШАuk_UA
dc.subjectUSAuk_UA
dc.subjectспортивно орієнтовані програмиuk_UA
dc.subjectsports-oriented programsuk_UA
dc.subjectоздоровче спрямуванняuk_UA
dc.subjecthealth improving directionalityuk_UA
dc.subjectуніверситетиuk_UA
dc.subjectuniversitiesuk_UA
dc.subjectколеджіuk_UA
dc.subjectсollegeuk_UA
dc.subjectстудентиuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.titleОсобливості та ефективність програм з фізичного виховання в коледжах та університетах СШАuk_UA
dc.title.alternativeThe Features and Effectiveness of Physical Education Programs in Colleges and Universities of the USAuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc371.214.41uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osoblyvosti ta efektyvnist prohram.pdf531,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.