Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/877
Назва: Застосування інноваційних технологій у процесі формування професійної компетентності майбутніх фахівців економічних спеціальностей
Інші назви: Application of Innovative Technologies in the Process of Future Experts of Economics Professional Competence Formation
Автори: Васаженко, Наталія Олексіївна
Vasazhenko, Nataliia Oleksiivna
Ключові слова: фахівці-економісти
experts-economists
практична підготовка
practical training
професійна компетентність
professional competence
ділова гра
business game
Дата публікації: 2016
Бібліографічний опис: Васаженко, Н. О. Застосування інноваційних технологій у процесі формування професійної компетентності майбутніх фахівців економічних спеціальностей [Текст] / Н. О. Васаженко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 2 (56). – С. 187–196.
Короткий огляд (реферат): Метою статті є аналіз практичних аспектів формування професійної компетентності студентів-економістів у фаховій підготовці. У процесі дослідження використовувався системний і порівняльний аналiз. За результатами дослідження доведено, що проблема формування професійної компетентності фахівців-економістів в умовах поглибленої економiчної та політичної iнтеграцiї з Євросоюзом є актуальною та практично значущою. Практичне значення дослідження полягає у визначенні форм організації практичного навчання, які відповідають їх майбутній фаховій діяльності. Результати дослідження можуть слугувати для подальшого вдосконалення традиційної професійної підготовки фахівців-економістів.
Creation of the competitive at the international labor market enterprises requires a fundamentally new system of higher education and training of specialists, who will have a sufficiently high scientific and technical potential, possess modern technologies, haveу active stance and desire to work in the new economic conditions. The aim of the article is the analysis of the practical aspects of formation of professional competence of students-economists in the process of training. The study used a systematic and comparative analysis of educational, economic, regulatory, methodological literature and information resources of the Internet; student-centered, competence-oriented and technological approaches to professional training of future specialists in economic specialties of higher education institutions are used. The study proved that the problem of formation of professional competence of the experts and economists in conditions of profound economic and political integration with the European Union is a relevant and practically significant problem. Practical value of the study is to determine the forms of the organization of practical training that correspond to their future professional activity. The most effective forms of organization of practical training are considered to be business games and work practices, which provide the ability to reproduce subject and social content of professional activity, modeling of the basic conditions and relationships characteristic for the corresponding activity. During the business game students become creators of not only professional situations, but also reveal their personal potential, solve problems of self-management, overcome psychological barrier in communicating with people, carry out measures, aimed at elimination of their shortcomings, etc. Production practice is realized in the educational establishments, on the one hand, as a component of economic activity for the production of a specific product and, on the other hand, as quasi-professional – by means of modeling tools with a certain measure of similarity to the real conditions of production activity at real enterprises. Results of the study can be used for further improvement of traditional professional training of economists.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/877
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zastosuvannia innovatsiinykh tekhnolohii.pdf533,74 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.