Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/877
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВасаженко, Наталія Олексіївна-
dc.contributor.authorVasazhenko, Nataliia Oleksiivna-
dc.date.accessioned2017-01-17T10:20:53Z-
dc.date.available2017-01-17T10:20:53Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВасаженко, Н. О. Застосування інноваційних технологій у процесі формування професійної компетентності майбутніх фахівців економічних спеціальностей [Текст] / Н. О. Васаженко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 2 (56). – С. 187–196.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/877-
dc.description.abstractМетою статті є аналіз практичних аспектів формування професійної компетентності студентів-економістів у фаховій підготовці. У процесі дослідження використовувався системний і порівняльний аналiз. За результатами дослідження доведено, що проблема формування професійної компетентності фахівців-економістів в умовах поглибленої економiчної та політичної iнтеграцiї з Євросоюзом є актуальною та практично значущою. Практичне значення дослідження полягає у визначенні форм організації практичного навчання, які відповідають їх майбутній фаховій діяльності. Результати дослідження можуть слугувати для подальшого вдосконалення традиційної професійної підготовки фахівців-економістів.uk_UA
dc.description.abstractCreation of the competitive at the international labor market enterprises requires a fundamentally new system of higher education and training of specialists, who will have a sufficiently high scientific and technical potential, possess modern technologies, haveу active stance and desire to work in the new economic conditions. The aim of the article is the analysis of the practical aspects of formation of professional competence of students-economists in the process of training. The study used a systematic and comparative analysis of educational, economic, regulatory, methodological literature and information resources of the Internet; student-centered, competence-oriented and technological approaches to professional training of future specialists in economic specialties of higher education institutions are used. The study proved that the problem of formation of professional competence of the experts and economists in conditions of profound economic and political integration with the European Union is a relevant and practically significant problem. Practical value of the study is to determine the forms of the organization of practical training that correspond to their future professional activity. The most effective forms of organization of practical training are considered to be business games and work practices, which provide the ability to reproduce subject and social content of professional activity, modeling of the basic conditions and relationships characteristic for the corresponding activity. During the business game students become creators of not only professional situations, but also reveal their personal potential, solve problems of self-management, overcome psychological barrier in communicating with people, carry out measures, aimed at elimination of their shortcomings, etc. Production practice is realized in the educational establishments, on the one hand, as a component of economic activity for the production of a specific product and, on the other hand, as quasi-professional – by means of modeling tools with a certain measure of similarity to the real conditions of production activity at real enterprises. Results of the study can be used for further improvement of traditional professional training of economists.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectфахівці-економістиuk_UA
dc.subjectexperts-economistsuk_UA
dc.subjectпрактична підготовкаuk_UA
dc.subjectpractical traininguk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.subjectprofessional competenceuk_UA
dc.subjectділова граuk_UA
dc.subjectbusiness gameuk_UA
dc.titleЗастосування інноваційних технологій у процесі формування професійної компетентності майбутніх фахівців економічних спеціальностейuk_UA
dc.title.alternativeApplication of Innovative Technologies in the Process of Future Experts of Economics Professional Competence Formationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc378.147uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zastosuvannia innovatsiinykh tekhnolohii.pdf533,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.