Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/878
Назва: Розвиток мовленнєвої діяльності у дошкільників в умовах онто- та дизонтогенезу
Інші назви: The Development of Speech Activity in Preschjjl in the Conditions of Onto- and Dysontogenesis
Автори: Зелінська-Любченко, Катерина Олександрівна
Zelinska-Liubchenko, Kateryna Oleksandrivna
Ключові слова: корекційна педагогіка
correctional education
онтогенез
ontogeny
дизонтогенез
dyzontohenez
мовленнєва діяльність
development
дошкільники
preschool
розвиток
speech activity
Дата публікації: 2016
Видавництво: "Медобори-2006"
Бібліографічний опис: Зелінська-Любченко, К. О. Розвиток мовленнєвої діяльності у дошкільників в умовах онто- та дизонтогенезу / К. О. Зелінська-Любченко // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки) : збірник наукових праць : Вип. 7, у 2 т. / за ред. В. М. Синьова, О. В. Гаврилова. – Камʼянець-Подільський : ПП Медобори-2006, 2016. – Т. 1. – С. 144–154.
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено проблему мовленнєвої діяльності дітей із порушеннями мовлення, що набула пріоритетного значення на сучасному етапі розвитку корекційної педагогіки. Це повʼязано зі збільшенням кількості дітей із вадами мовленнєвого розвитку, що можуть призвести до виникнення труднощів під час засвоєння навчального матеріалу та порушень особистісної сфери дитини в цілому. У ході викладу матеріалів статті зазначено, що проблема мовленнєвої діяльності вивчається сьогодні в науці в кількох аспектах: нейролінгвістичному, психофізіологічному, онтолінгвістичному, психологічному, педагогічному та психолінгвістично-діяльнісному аспекті. Під час викладу матеріалу статті наголошується, шо у розвитку мовлення дитини дошкільного віку виокремлюють домовленнєвий та мовленнєвий періоди. Домовленнєвий період характеризується розвивитком зорового та слухового сприймання, формуванням перших предметної та ігрової діяльності, появою гуління та лепету, можливістю наслідувати звуки мовлення оточуючих, розвивитком перших шляхів довербального спілкування дитини з навколишнім світом. У мовленнєвий період спостерігається збільшення активного словника дитини, відзначається поява перших простих речень, поступове засвоєння мовленнєвих норм і правил, оволодіння граматичною будовою мовлення, формування умінь правильно вживати відмінки та дієслівні форми. У цей період звуковимова більшості дітей набуває нормативності. У статті зазначено, що володіння мовленням в дітей дошкільного віку в умовах дизонтогенезу відбувається повільно та своєрідно. На кожному кроці розвитку вони випробовують свої певні труднощі в засвоєнні тих чи інших одиниць мовлення. Порушення етапу домовленнєвого розвитку носять зазвичай малоспецифічний характер. У процесі переходу від домовленнєвого до мовленнєвого етапу розвитку, дитина опановує формами звукової комунікації. Проте на ранніх етапах розвитку граматичної будови простежується грубий аграматизм, а на більш пізніх, обмежена кількість граматичних форм. У тексті статті наголошено, що результати аналізу наукових літературних джерел з даної проблеми доводять необхідність подальших досліджень особливостей мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку в нормі та патології, які дозволять побудувати ефективну систему логопедичної корекції.
The article highlights the problem of speech activity of children with speech disorders that has given a high priority at the present stage of development of correctional pedagogy. This is due to the increase of the number of children with problems in speech development, which can lead to difficulties during the learning and violations of the personal sphere of the child as a whole. During the presentation of the article it is indicated that the problem of speech activity is examined today in science in several aspects: neuro-linguistic, psycho-physiological, ontolingua, psychological, pedagogical and psycholinguistics-activity aspect. During the presentation of the article it is noted that in the development of speech in preschool children there are distinguish before speech and speech periods. Before speech period is characterized by the development of visual and auditory perception, the formation of the first subject and game activity the appearance of the goo and babble, the ability to imitate speech sounds of others, the first development of ways of child’s preverbal communication with the surrounding world. In the speech period there is an increase in the child’s active vocabulary, the appearance of the first simple sentences, the gradual assimilation of speech standards and rules, the mastery of speech grammatical structure, formation of skills to properly use cases and verb forms. During this period, problems with the most children’s’ pronunciation becomes the norm. It is stated in the article that the possession of speech in the preschool age children in the conditions of the dysontogenesis is slow and peculiar. At each step of development, they have difficulties in the assimilation of those or other units of speech. Violation of before speech d stage of development is usually less specific character. In the transition from before speech to the speech stage of development, the child masters the forms of audio communication. However, in the early stages of the development of grammatical structure can be traced rough agrammatism, and later on, a limited number of grammatical forms. In the text it is noted that the results of the analysis of scientific literature on this issue proves the necessity of further studies of the peculiarities of speech development of preschool age children in norm and pathology, which will allow you to build an effective system of logopedic correction.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/878
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
КП 2016.pdf1,62 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.