Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/892
Назва: Використання комп’ютерних технологій в навчальному процесі
Інші назви: Usage of Computer Technologies in Educational Process
Автори: Казнадій, Світлана Петрівна
Kaznadii, Svitlana Petrivna
Мурашковська, Віра Петрівна
Murashkovska, Vira Petrivna
Руновська, Людмила Анатоліївна
Runovska, Liudmyla Anatoliivna
Ключові слова: інформаційно-комп’ютерні технології
математична освіта
вища математика
дистанційне навчання
комп’ютерне середовище
informative-computerizes technologies
Mathematics
mathematical education
competitive ability
educational process
distance education
application program
MathCAD
MathLab
Maple
Дата публікації: 2016
Бібліографічний опис: Казнадій, С. П. Використання комп’ютерних технологій в навчальному процесі [Текст] / С. П. Казнадій, В. П. Мурашковська, Л. А. Руновська // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 2 (56). – С. 263–269.
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто окремі аспекти грамотного застосування відібраних пакетів прикладних математичних программ у процесі навчання вищої математики. Більш широке впровадження інформаційних технологій дозволить збагатити зміст і урізноманітнити форми та способи оволодіння новими темами; підвищить мотивацію учбово-творчої діяльності студентів на заняттях; дасть змогу студентам самостійно вивчати певні теми та отримати принципово нові знання для їх подальшого використання в практичній роботі.
In connection with introduction of modern standards the process of mathematical training of students needs constant improvements. Use of information technologies in solving mathematical problems provides process control at all stages of the solution, the possibility of dialogue interaction, in which can be discussed not only the correctness of certain actions, but also finding solutions strategy, planning and optimization of performing tasks by students in general. Effective use of information technologies help to facilitate solutions to complex problems in the study of Mathematics at the Technical Universities, remove psychological barrier to study mathematics and make this process more interesting and easy. Distance education as an innovative educational project using of information technologies helps students realize their educational goals aimed at personality development. The widespread introduction of information technologies will permit to enrich the content and diversity forms and methods of acquisition of new topics, to increase the motivation of educational and creative activities of students during their studies. It will give a possibility for students to learn definite topics independently, get fundamentally new knowledge and use it in future practical work. In this article some aspects of competent use of applied mathematics programs in process of teaching of Mathematics are considered. The examples of use of programs MathCAD, MathLab, Maple presented in this article help to intensify educational process. This makes it possible to improve the competitive ability of future specialists. However, applications are not considered able to maintain control over the sequence of actions in dealing with the student, identify its weaknesses, and provide detailed descriptions of errors. Without this training program is unable to replace the teacher. Control of knowledge in such systems is limited to checking the final answer, no reason errors on a particular step solution. To work with similar programs the user himself should know the methods and ways of solving problems.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/892
Розташовується у зібраннях:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii.pdf1,19 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.