Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/955
Title: Проблема формування вмінь інтерпретувати «комп’ютерний» результат у підготовці вчителя фізико-математичного профілю
Other Titles: The Problem of Formation of Abilities to Interpret «Computer» Results in the Process of Physics and Mathematics Teachers Training
Authors: Семеніхіна, Олена Володимирівна
Semenikhina, Olena Volodymyrivna
Шамоня, Володимир Григорович
Shamonia, Volodymyr Hryhorovych
Удовиченко, Ольга Миколаївна
Udovychenko, Olha Mykolaivna
Юрченко, Артем Олександрович
Yurchenko, Artem Oleksandrovych
Keywords: інтерпретація
формування умінь інтерпретувати
інтерпретація комп’ютерного результату
підготовка вчителя
interpretation
forming of the formation skills
interpretation of the computer result
teacher training
Issue Date: 2015
Citation: Семеніхіна, О.В. Проблема формування вмінь інтерпретувати «комп’ютерний» результат у підготовці вчителя фізико-математичного профілю [Текст] / О. В. Семеніхіна, В. Г. Шамоня, О. М. Удовиченко, А. О. Юрченко // Педагогіка вищої та середньої школи : збірник наукових праць / Криворізький державний педагогічний університет. – Кривий Ріг : КДПУ, 2015. – Вип. 46. – С. 85–89.
Abstract: У статті описано проблему формування умінь адекватно інтерпретувати результат, одержаний засобами ІТ. Зазначено про можливі шляхи її вирішення: формування теоретичних знань поряд з напрацюванням умінь критично оцінювати результат, аналізувати типові помилки, наводити контрприклади, використовувати тестові задачі тощо. Коротко описано досвід їх реалізації у підготовці вчителя фізико-математичного профілю.
The article describes the problem of formation of abilities to interpret adequate the results which are obtained by using IT resources. It is noted that possible ways of solving are: formation of theoretical knowledge and improvement skills to analyze the results critically, to analyze common mistakes, to give counterexamples, to use the test tasks and so on. The experience of realisation of such ways in the process of Physics and Mathematics teachers training was briefly described.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/955
ISSN: 2304-4470
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Comp rezult(sem_sham_udov_yurch) KrRig 2015.pdf508,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.