Різні форми навчання математики учнів класів гуманітарних профілів (старша школа)

Анотація
У роботі розглянуто теоретичні основи і приклади практичного використання різних форм навчання математики учнів гуманітарних профілів старшої школи. Метою кваліфікаційної роботи є дослідження дослідженні різних форм навчання математики учнів гуманітарних профілів старшої школи. Об’єктом дослідження виступає процес навчання математики у старшій школі. Предмет дослідження ‒ форми навчання математики учнів класів гуманітарних профілів навчання старшої школи. У вступі визначено актуальність, об’єкт та предмет дослідження, сформульовано мету та завдання роботи. У першому розділі роботи охарактеризовано процес навчання математики у класах гуманітарного профілю з позицій диференційованого, рівневого і компетентнісного підходів, проаналізовано основний зміст навчального матеріалу з математики для класів гуманітарного профілю, класифіковано різні форми навчання математики. У другому розділі роботи розглянуто методичні особливості навчання математики учнів гуманітарних класів, зокрема: оптимізацію організаційних форм навчання в процесі компетентнісного вивчення функціональної змістової лінії; форми формування навчально-пізнавальної компетентності та розвитку творчого мислення учнів під час виконання обчислень, перетворення виразів та навчання розв’язуванню різних типів рівнянь; організаційні форми формування практичної компетентності в процесі вивчення геометрії; форми використання історичного матеріалу; позаурочні форми навчання математики. У висновках узагальнено й систематизовано результати вивчення і визначено перспективи подальших досліджень.
The paper considers the theoretical foundations and examples of practical use of various forms of teaching mathematics to high school students in the humanities. The purpose of the qualification work is to study the study of various forms of teaching mathematics to high school students in the humanities. The object of research is the process of teaching mathematics in high school. The subject of research - forms of teaching mathematics to students of humanities classes of high school. The introduction defines the relevance, object and subject of research, formulates the purpose and objectives of the work. The first section of the paper describes the process of teaching mathematics in humanities classes from the standpoint of differentiated, level and competence approaches, analyzes the main content of mathematics teaching material for humanities classes, classifies various forms of teaching mathematics. The second section of the work considers the methodological features of teaching mathematics to students of humanities classes, in particular: optimization of organizational forms of learning in the process of competence study of the functional content line; forms of formation of educational and cognitive competence and development of creative thinking of students during the calculations, transformation of expressions and learning to solve different types of equations; organizational forms of formation of practical competence in the process of studying geometry; forms of use of historical material; extracurricular forms of teaching mathematics. The conclusions summarize and systematize the results of the study and identify prospects for further research.
Опис
Ключові слова
класи гуманітарного профілю навчання, зміст навчання, математика, старша школа, форма навчання, classes of humanitarian profile of study, learning content, math, high school, form of education
Бібліографічний опис
Плясенко, Є. О. Різні форми навчання математики учнів класів гуманітарних профілів (старша школа) [Текст] : магістер. робота / Є. О. Плясенко ; науковий керівник А. О. Розуменко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 96 с.