Перегляд за Автор "Boichenko Vitalii Vitaliiovych"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Content-Procedural Foundations of STEM Education in the USA(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Бойченко Віталій Віталійович; Boichenko Vitalii VitaliiovychThe article reveals content-procedural foundations of STEM education in the USA. On the basis of using a number of theoretical research methods (analysis, synthesis, generalization, comparison) the essence of the studied phenomenon was revealed. The types of high schools, that provide educational services in the field of STEM, are characterized, namely: selective schools, which admit gifted students who have outstanding abilities in the field of STEM; inclusive schools that serve students from all backgrounds, targeting lowincome youth, minorities and other traditionally under-represented categories of student youth; STEM-Focused Career and Technical Education (CTE) Schools, which help a wide range of high school students gain insight into the practical application of knowledge in STEM disciplines and prepare for work in the field of STEM.Документ Genesis and Current State of Stem Education Development: U.S. Experience(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Бойченко Віталій Віталійович; Boichenko Vitalii VitaliiovychThe article reveals genesis and current state of STEM education development in the USA. The factors (political, economic, cultural, educational) that influenced STEM education development are revealed. The legal regulations on STEM education in the USA at different stages of its development are characterized. The innovative trends in STEM education development are highlighted, namely: extending STEM definition; enhancing STEM teachers training and professional development; improving STEM courses; broadening participation of girls, women and minorities in STEM; increasing federal financial support of STEM education; establishing cooperation in the process of STEM services provision between a wide range of institutions, including federal agencies, public and private organizations, academic institutions, foundations, business companies, etc.Документ Виховна робота в закладах позашкільної освіти STEM спрямування(2020) Бойченко Віталій Віталійович; Boichenko Vitalii Vitaliiovych; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ магістерській роботі з’ясовано теоретичні, змістово-процесуальні та методичні засади виховної роботи в закладах позашкільної освіти STEM спрямування; висвітлено сутність STEM-освіти й виховний потенціал закладів позашкільної освіти STEM спрямування; розкрито нормативне забезпечення виховної роботи в закладах позашкільної освіти STEM спрямування; окреслено змістово-процесуальні й методичні засади виховної роботи в закладах позашкільної освіти STEM спрямування; розроблено і схарактеризовано модель організації виховної роботи в закладах позашкільної освіти STEM спрямування.Документ Професійна підготовка легкоатлетів у закладах вищої освіти Великої Британії: структура освітніх програм(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Данильченко Артем; Danylchenko Artem; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Бойченко Віталій Віталійович; Boichenko Vitalii Vitaliiovych; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaСтаттю присвячено розгляду структури освітніх програм підготовки легкоатлетів у закладах вищої освіти Великої Британії. Увагу авторів було зосереджено на освітніх програмах, пропонованих Університетом Сандерленда, що є міжнародно визнаним лідером у галузі викладання, інклюзивності та працевлаштування, а саме бакалаврських програмах «Науки про спорт та фізичні вправи» та «Спортивне тренерство і фізичне виховання» з три‐ та чотирирічним термінами навчання. Особливістю освітньої програми «Науки про спорт та фізичні вправи» є міждисциплінарність, спрямована на набуття майбутніми фахівцями з фізичної культури та спорту практичного досвіду в галузі психології, фізіології, біомеханіки, харчування та реабілітації після травм. Освітня програма «Спортивне тренерство і фізичне виховання» фокусується на розвиткові тренерів‐початківців і майбутніх педагогів, готових викладати в закладах початкової, загальної середньої та вищої освіти.