Перегляд за Автор "Martyn Oksana"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Особливості соціально орієнтованої моделі освіти у Швеції(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Мартин Оксана; Martyn OksanaУ статті розглянуто особливості соціально орієнтованої моделі освіти в Швеції на початку ХХІ століття. Визначено, що сучасна шведська система освіти складається з чотирьох рівнів: дошкільні установи, в яких ведеться підготовка дітей до школи; школа, особливість якої полягає в наявності значної кількості варіантів вибору програми за трьома основними напрямками (однорічні професійно орієнтовані програми, дворічні технічні програми і трирічні академічні програми); гімназія, в якій навчання здійснюється на основі індивідуального плану, а обов'язковим є вивчення математики, шведської та англійської мови; заклади вищої освіти, для яких характерними є універсальність освітніх послуг, індивідуалізація навчальних програм кожного студента у рамках загальних навчальних планів ЗВО. Обгрунтовано, що особливостями шведської системи освіти є спрямування освітньої політики на формування автономності і самостійності діяльності закладів освіти; забезпечення потреб особистості при виборі освітніх програм і формування індивідуальної траєкторії здобуття освіти на різних рівнях. Виявлено, що становлення шведської освіти відбувалося послідовно на основі принципів системності, гнучкості, соціальної відповідальності, демократизму, культуровідповідності, людиноцентризму тощо.