Статті
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті за Ключові слова "academic integrity"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Концепт «академічна культура дослідника» в українському і польському освітньо-педагогічному дискурсі(2020-04) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті представлено проміжні результати аналізу концепту «академічна культура дослідника» в українському і польському освітньо-педагогічному дискурсах та в освітній практиці на засадах міждисциплінарного підходу. Концепт освіта окреслено за І.Серебрянською як особистісно-орієнтований, соціально-орієнтований, національно-орієнтований, ціннісно-орієнтований феномен, що перебуває під впливом інноваційних тенденцій в освіті та мові. Освітньо-педагогічний дискурс охарактеризовано як сукупність текстів нормативно-законодавчого, науково-педагогічного підстилів, об'єднаних тематикою освітньої діяльності людини. З'ясовано багатогранність рис (сем) концепту «академічна культура дослідника». Академічну культуру дослідника уточнено як сукупність моделей поведінки особистості, культуру навчання, академічної грамотності, доброчесності, толерантності, що формуються в освітньому середовищі і реалізуються в діалоговій взаємодії учасників освітніх академічних практик. Доводиться, що фахову підготовку майбутніх педагогів-дослідників мають пронизувати цінності академічної культури. Перспективним напрямом, що сприяє формуванню ключових компетентностей, академічної культури дослідників в освітньо-культурному просторі університету, вважаємо вивчення освітньо-педагогічного дискурсу, європейських освітніх практик щодо ефективної комунікативної взаємодії: викладач – студент / аспірант; учитель – учень; університет – школа. Представлено проміжні результати досліджень у рамках українсько-польського проєкту «Інноваційний університет та лідерство» та проєкту Erasmus + Jean Monnet Module в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С.Макаренка. Доводиться що реалізація проєктів дозволить оптимізувати процес комунікативної взаємодії «університет – школа», яка спрямована на особистісний і професійний розвиток, академічну культуру суб‘єктів освітнього процесу.Документ Курс "Академічна культура дослідника: європейський та національний досвід" у докторській підготовці(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020-04) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті окреслено доцільність навчальної дисципліни у докторській підготовці, структуру, змістове наповнення курсу, участь аспірантів у заходах з академічної доброчесності.Документ Підготовка докторів філософії у галузі 01 «Освіта / педагогіка»: український досвід у вимірах євроінтеграційних пріоритетів(2021) Семеног Олена Миколаївна; Томашевська Ірина Петрівна; Semenoh Olena Mykolaivna; Tomashevska Iryna PetrivnaУ статті узагальнено концептуальні підходи у межах реалізації освітньо-наукових програм здобувачів ступеня доктора філософії у галузі 01 «Освіта/педагогіка» за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки»: цілі, підходи до навчання і викладання, методи, предметні результати у контексті формування інтегральної, загальних та професійних компетентностей, академічної культури в умовах освітнього процесу, наукової діяльності, педагогічної практики. Проведений аналіз науково-педагогічних джерел; освітньонаукових програм доктора філософії, вивчення нормативних документів, спостереження за освітнім процесом в кількох закладах вищої освіти України дає підстави припускати, що у ХХІ сторіччі в умовах запровадження інновацій, реформування національної освіти на засадах євроінтеграційних пріоритетів, глобалізації наукових досліджень та наукової етики особливого значення в освітньому просторі набуває модернізація третього циклу вищої освіти – докторської підготовки. Підготовка докторів філософії, зокрема в галузі 01 «Освіта/Педагогіка», у сфері педагогічної освіти і освіти дорослих, як показує аналіз освітньо-наукових програм Інституту 89 педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, Волинського національного університету імені Лесі Українки, Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, , суголосна із пріоритетами докторської освіти в європейських країнах і загалом реалізовується в контексті євроінтеграційної векторності розвитку. Освітньо-наукові програми ураховують ключові ідеї системного, компетентнісного, особистісно-діяльнісного, культурологічного, аксіологічного методологічних підходів. Наявне також урахування інтердисциплінарного (об’єднує методологічні, змістові та процесуальні засади, властиві для різних галузей знань, й утворює нову якість) й інклюзивного підходів (означає активізацію форм співпраці здобувачів та зовнішніх стейкхолдерів). У розробці освітньо-наукових програми означених вище закладів ураховано Зальцбурзькі принципи формування аспірантів як науковців, що здійснюється в потужному академічному середовищі наукових шкіл. Формування softskills імпліцитно пронизує навчання здобувачів, практичну підготовку, написання наукових робіт. Навчання здобувачів, відповідно до аналізованих нами освітньонаукових програм, науково-педагогічне дисертаційне дослідження та виробничу практику пронизують принципи академічної доброчесності, студентоцентрований підхід, орієнтація на особистісне зростання, самоствердження, самовдосконалення здобувача докторського ступеня, відкритість до змін, акцент на підвищення відповідальності та підзвітності з боку студента, взаємної поваги викладача і студента. Невід’ємним складником навчання аспірантів у закладах вищої освіти та науково-дослідних установ вважаємо формування гнучких навичок. Результатами засвоєння освітніх програм є сформовані у випускників загальні, інтегральна, спеціальні (фахові) компетентності. Через опанування дисциплін циклу загальної, професійної підготовки (обов’язкові та вибіркові дисципліни) майбутній доктор філософії має оволодіти певними предметними результатами навчання і набути компетентностей, серед яких – аналітичні, когнітивні уміння, вольові якості, критична самооцінка, здатність організовувати і брати участь у проектній діяльності, здатність працювати етично, застосовувати самоаналіз та самооцінку; генерувати власні ідеї щодо наукових інновацій, використовувати інформаційні ресурси; ефективно застосовувати основні психологічні і педагогічні концепції, положення, теорії у викладацькій діяльності